بازخوانی و عبرت از تاریخ در تئاتر «قلاده‌های‌ سرخ»

تئاتر «قلاده‌های‌ سرخ» ویژه بانوان و توسط گروه‌ هنری‌ حسیبا، در سالن تئاتر پردیس تهران روی صحنه می‌رود.

حدیقه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تئاتر «قلاده‌های سرخ» در سال ۹۶ با عنوان «مجلس محاکمه» به‌مدت پنج روز در تهران روی صحنه رفت و امسال با یک تغییر در کاراکترها و پردازش‌هایی که در نمایشنامه صورت گرفت، به‌شکل دیگری نمایشنامه نگارش شد و در سال ۱۴۰۱ کارهای پیش‌تولید و تأیید محتوای آن انجام شد.

وی بابیان‌اینکه این نمایشنامه با نظر اساتیدی چون استاد رجبی‌دوانی مورد تأیید قرار گرفت، افزود: نمایشنامه «قلاده‌های‌سرخ» به‌بحث تأثیر تصمیمات مردم‌عادی به خصوص بانوان در سرنوشت جامعه و اتفاقاتی که در تاریخ رقم می‌خورد، می‌پردازد که چگونه مردم‌عادی‌جامعه با تصمیماتی که می‌گیرند موجب تأثیرگذاری در آینده جامعه می‌شوند.

کارگردان و نویسنده تئاتر «قلاده‌های‌سرخ» تصریح کرد: بیشترین فعالیت گروه هنری حسیبا، متمرکز در حوزه بانوان است به طوری که گروه نیز متشکل از بانوان و اجرای این تئاتر نیز مختص بانوان است.

وی با بیان اینکه نمایشنامه در فضای سورئال اتفاق می‌افتد، افزود: همیشه در مورد تصمیمات مردم عادی و خواص جامعه صحبت شده است که تأثیرگذاری آنان در روند و شکل‌گیری تاریخ و سرنوشتی که برای بشریت رقم می‌خورد، چگونه بوده است و ما در این نمایشنامه به‌طور خاص بر نقش زنان عادی و عوام جامعه پرداخته‌ایم، چرا که اتفاقاتی که در طول‌تاریخ رخ می‌دهد، همیشه در حال تکرار است و برگشتن به تاریخ و نگارش و پژوهش آن موجب می‌شود که ما از گذشتگان و تاریخ‌پیشینیان‌خود درس بگیریم و آن را به‌مسائل امروز جامعه پیوند بزنیم.

بازخوانی و عبرت از تاریخ در تئاتر «قلاده‌های‌سرخ»

حیدری تصریح‌کرد: در این نمایشنامه به‌نقش بانویی از عصر حاضر پرداخته می‌شود که در فضای ذهنی خود به‌محاکمه انسان‌هایی می‌پردازد که در دوران‌های مختلف گذشته و در جریان‌هایی که اتفاق افتاده تأثیرگذار بوده است، به‌طوری که تصمیم و رفتار آنها باعث شده است اتفاقات ناخوشایندی در جامعه رقم زده‌ شود.

وی ادامه داد: در این نمایشنامه، هشت کاراکتر اصلی، ۲۰ نفر فرمر و ۶ نفر هم کاراکتر فردی فعالیت دارند که از هنرمندان و هنروران گروه حسیبا، هستند.

کارگردان و نویسنده تئاتر «قلاده‌های سرخ» اضافه‌کرد: در این نمایشنامه بازیگرانی چون فاطمه طاهری‌نسب، فاطمه محمدی، فاطمه حاجی‌اسفندیاری، فاطمه رحیمی، مبینا حاجی‌زاده، مائده‌سادات حسینی، ریحانه عمرانی و النا غضنفری به ایفای نقش می‌پردازند.

وی گفت: تئاتر «قلاده‌های سرخ» از پانزدهم تا سی‌ام مردادماه جاری ساعت ۱۶، در سالن تئاتر پردیس تهران به‌روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 678160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.