ضرورت افزایش ناوگان حمل و نقل برای مسافران اربعین در کاشان

فرماندار ویژه کاشان افزایش ناوگان حمل و نقل برای مسافران اربعین حسینی را ضروری دانست.

محمد شریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اربعین را باید یک حرکت عظیم بین‌المللی در راستای اهداف بلند و متعالی شیعه در دنیای امروز دانست که حضور و مشارکت تک تک افراد جامعه به تحقق این هدف بزرگ کمک می‌کند.

وی افزود: گستره فرهنگ عاشورایی در راهپیمایی اربعین در قالب مکتب امام حسین (ع) به جهان معرفی شده است؛ لذا هر آنچه در تقویت این حرکت عظیم ولایی و عاشورایی تلاش کنیم به یقین اثراتش را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

فرماندار ویژه کاشان گفت: خدمتگزاری و نوکری مردم به اهل بیت (ع) بزرگترین نعمت الهی و مدال افتخار است که در نظام مقدس اسلامی خداوند به ما عطا کرده است.

زارعی با اشاره به خدمات انجام گرفته جهت رفاه حال زائران اربعین بر نرخ مصوب کرایه اتوبوس‌ها تا مرز عراق تاکید کرد و افزود: قطعاً منطقه کاشان با تشکیل بازار سیاه برای مسافران اربعین برخورد می‌کند و با تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می‌شود مدیریت نرخ‌گذاری انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تصمیماتی در راستایِ هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی اربعین حسینی، گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود منطقه کاشان و آران و بیدگل بالغ بر ۵۰ هزار زائر اربعین را به کشور همسایه و دوست اعزام کند.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به حجم وسیع زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ دستگاه اتوبوس در کاشان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مخصوص مسافران اربعین قرار داد ولی تعدادی از این ناوگان برای جابجایی مسافر به دیگر شهرها است که نمی‌توان آنها از ریل خارج کرد.

وی افزود: این مقدار اتوبوس کفایت جابجایی همه زائران اربعین را ندارد از این‌رو باید تدبیری اندیشیده شود تا تعدادی اتوبوس با نرخ توافقی از دیگر شهرها برای این منطقه آورده شده و بازار سیاهی برای خرید بلیط ایجاد نشود.

زارعی همچنان رایزنی با شرکت پخش نفت را جهت افزایش سهمیه گازوئیل شهرستان از دیگر تصمیمات اتخاذشده در این حوزه دانست و گفت: کمبود سهمیه سوخت اتوبوس‌ها از دیگر مشکلات این منطقه است که افزایش ظرفیت ذخیره سوخت را می‌طلبد.

کد خبر 678146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.