چگونه بر حس ناکافی بودن خود غلبه کنیم؟

توصیه شده است به منظور غلبه بر حس ناکافی بودن، مهارت‌های جدید یاد بگیرید و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احساس ناکافی بودن زمانی ایجاد می‌شود که فکر می‌کنیم به اندازه کافی خوب نیستیم، این احساسات معمولاً به عملکرد با توانایی‌های واقعی ما ارتباطی ندارد. در واقع، این احساسات ممکن است بیش از هر معیار توانایی، با عرت نفس پایین یا اعتماد به نفس پایین مرتبط باشد. حس ناکافی بودن باعث می‌شود با توجه به روش‌های مقابله‌ای خود، دست از کار کردن بکشیم، کناره‌گیری کنیم یا پرخاشگرانه رفتار کنیم.

افرادی که احساس ناکافی بودن می‌کنند، ممکن است گوشه‌گیر، خجالتی و ساکت باشند، احساس ناامنی کنند، حس منفی داشته باشند و میزان خشم و خصومت بالایی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که همه افراد تا حدی دچار این احساسات می‌شوند، فقط برخی افراد احساس ناکافی بودن بیشتری دارند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با انجام دادن چند راهکار ساده می‌توان بر حس ناکافی بودن خود غلبه کرد. در صورتی که دائماً احساس ناکافی بودن می‌کنید، انتظارات و ایده‌آل‌های خود را اصلاح کنید، ممکن است انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای از خود داشته باشید که باعث ایجاد این حس می‌شود.

همچنین، اگر احساس می‌کنید در کاری ناتوان هستید، با افرادی که می‌دانید در این زمینه تخصص دارند در تماس باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید. توصیه شده است که برای کسب مهارت‌ها و تخصص‌ها، زمان بگذارید تا بتوانید بر حس ناکافی بودن غلبه کنید. سعی کنید خود را به خاطر مبتدی بودن در چیزی مورد تحقیر قرار ندهید.

از آنجایی که احساسات منفی می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری و تفکر افراد را دچار اختلال کند، لازم است آن‌ها را کنترل کنید. توصیه شده است که برای غلبه بر حس ناکافی بودن، رشد ذهنی خود را بهبود ببخشید تا به راحتی بتوانید مهارت‌های جدید را یاد بگیرید. زمانی که احساس کنیم می‌توانیم پیشرفت کنیم، تلاش بیشتری برای بهبود خود می‌کنیم. همه افراد نقاط قوت زیادی دارند، بنابراین توصیه شده است نقاط قوت خود را بیابید و بر استفاده مؤثر از آن‌ها تمرکز کنید.

کد خبر 678078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.