نتایج آزمون استخدام دبیری چه زمانی اعلام می‌شود؟

آموزش و پرورش امسال دو آزمون استخدامی برای جذب دبیر و آموزگار برگزار کرد، اکنون زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری و نتایج اولیه آزمون دبیری تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آموزش و پرورش امسال دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر برگزار کرد؛ آزمون استخدام آموزگار برای جذب معلمان دوره ابتدایی اردیبهشت امسال برگزار شد و مقرر بود ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون استخدام شوند.

طبق اعلام آموزش و پرورش؛ از ۲۸ هزار ظرفیت، ۱۱ هزار ظرفیت از شغل‌محل‌ها خالی مانده است که این هم دلایل مختلفی دارد از جمله نبود انگیزه برای حضور در شغل معلمی یا اینکه تعداد داوطلبان شرکت کننده در بعضی رشته‌ها کمتر است و برای ۱۷ هزار شغل محل رقابت جدی وجود دارد. در آزمون استخدام دبیر که ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ داوطلب شرکت کردند که قرار است، ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر جذب شوند. تعداد ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر در ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۳۹۷ نفر در ۱۷ رشته هنرآموزی استخدام می‌شوند.

با اعلام نتایج اولیه، داوطلبان تا سه برابر ظرفیت یعنی حدود ۶۶ هزار نفر به شرط کسب حدنصاب علمی به مرحله ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه دعوت می‌شوند. بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان نهایی این دو آزمون از مهر امسال تدریس در کلاس‌های درس را آغاز می‌کنند.

اعلام نتایج آزمون دبیری اواخر مردادماه

محمدمهدی کاظم، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دبیری و هنرآموزی اواخر مرداد اعلام می‌شود، در ویراستی نوشت: نفرات منتخب به میزان سه برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی در شهریورماه دعوت خواهند شد.

وی در صفحه خود در برنامه ویراستی نوشت: روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه، ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در ۲۹ گروه شغلی برای جذب ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی به رقابت پرداختند. نتایج اولیه اواخر مردادماه اعلام خواهد شد. نفرات منتخب به میزان سه برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی در شهریورماه دعوت خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: تغییرات بسیاری نسبت به دوره‌های گذشته در فرایند و منابع آزمون استخدامی در راستای سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سند تحول بنیادین صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این آزمون بهترین‌ها از بین جوانان مؤمن، متخصص، توانمند، انقلابی و خلاق برای بهترین دانش‌آموزان جذب شوند.

آزمون دبیری در مرحله ارزیابی تکمیلی است

سجاد صدیقی، مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آزمون آموزگاری اردیبهشت برگزار شد و اکنون در مرحله ارزیابی تکمیلی قرار دارد.

وی گفت: داوطلبانی که حدنصاب علمی لازم را کسب کردند به مرحله مصاحبه یا ارزیابی تکمیلی وارد شدند و این هفته فرآیند ارزیابی تکمیلی به اتمام می‌رسد و بر اساس چهار ابزار شبیه‌سازی شده مصاحبه، ایفای نقش، تدریس و بحث گروهی مجموعه صلاحیت‌های داوطلبان برای ورود به شغل معلمی ارزیابی خواهد شد.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش افزود: آزمون دبیری در تاریخ دوازدهم مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد و تا بیست‌وپنجم یا سی روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود و بعد از اعلام نتایج افرادی که حدنصاب علمی را کسب کردند وارد مرحله ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار نیمه اول شهریور اعلام می‌شود، گفت: امسال زمان بیشتری را برای ارزیابی و سنجش صلاحیت افراد اختصاص دادیم تا افراد دانش و مهارت کافی برای ورود به شغل معلمی داشته باشند و انتخاب سختگیرانه‌تر شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: تعداد ۶۰۰ گروه ارزیاب در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و هر گروه از ۷ تا ۱۶، شش نفر را به صورت دقیق ارزیابی می‌کنند و افراد متناسب با نظر ارزیابان و شایستگی‌های معلمی انتخاب خواهند شد.

فرایند ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه گفت: مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری، هفته جاری به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: فرایند مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری از یک ماه پیش شروع شده است و در هفته جاری به پایان خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شیوه جدید ارزیابی که طی آن هر روز تنها شش نفر در هر کانون ارزیابی تحت بررسی قرار می‌گیرند، افزود: این ارزیابی‌ها موجب انتخاب معلمانی خواهد شد که شایستگی‌های لازم را داشته باشند و در نتیجه بهترین افراد، برای تدریس به دانش‌آموزان برگزیده شوند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه، تصریح کرد: در این آزمون، دبیران متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی‌وحرفه‌ای پذیرش خواهند شد.

کد خبر 678056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کی اعلام نتایج دبیری اعلام میشه؟! مگه قرار نبود 26 مرداد بگن