افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات عمده فعلی در حوزه آسفالت شهر تهران ناشی از نبود توازن هزینه‌های کارخانه‌های آسفالت با راندمان فعلی و کنترل نکردن کیفیت آسفالت پخش شده در سطح شهر است که منجر به افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه پانزدهم‌مردادماه_ در صدوشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه لزوم توجه به وضعیت نگهداشت معابر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش عمر رویه‌های آسفالتی شهر تهران مورد تاکید است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت معابر از حیث ایجاد ترک و حفره‌های به وجود آمده در سطح آسفالت معابر و بزرگراه‌های شهر تهران، مناسب ارزیابی نمی‌شود.

وی افزود: تعدد پیام‌های سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ حاکی از رضایت نداشتن شهروندان است و امیدوارم پیام‌های مردمی به این سامانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و همچون گزارش خاموشی پل‌های مکانیزه نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متوسط عمر آسفالت در دنیا ۲۰ سال است، اما عمر آسفالت در تهران حدود چهار سال برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: پایین بودن عمر آسفالت در شهر تهران علاوه بر هزینه آسفالت هزینه‌های غیرمستقیم از قبیل هزینه خط‌کشی، هزینه بسترسازی جداول و تجهیزات ترافیکی، هزینه ایمنی، هزینه مسدود کردن معابر و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.

شمس‌احسان اضافه کرد: از عوامل عمده در افت کیفیت آسفالت معابر می‌توان به نظارت ضعیف به هنگام تولید و اجرای آسفالت و پایین بودن مدت ضمانت کیفیت آسفالت پس از اجرای آن نام برد.

وی تاکید کرد: نبود مدیریت یکپارچه در امور زیربنایی و زیرساخت‌ها از جمله اقدامات ناهماهنگ سایر دستگاه‌ها و اعمال سلایق مدیران مناطق بیست‌ودوگانه در خصوص تأمین مصالح، تولید آسفالت و ترمیم و نگهداری معابر از دیگر عوامل مؤثر بر افت کیفیت آسفالت معابر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مشکلات عمده فعلی در حوزه آسفالت ناشی از نبود توازن هزینه‌های کارخانه‌های آسفالت با راندمان فعلی و کنترل نکردن صحیح کیفیت آسفالت پخش شده در سطح شهر است که منجر به افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران می‌شود.

شمس‌احسان گفت: در حال حاضر توجه عمده معطوف به حمل‌ونقل عمومی بوده و از حجم پروژه‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران کاسته شده است، با عنایت به ظرفیت قابل توجه تولید کارخانه‌های آسفالت سازمان مهندسی و عمران، اتخاذ وحدت رویه در موضوع نگهداری آسفالت معابر شهر تهران ضروری است.

وی افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری طرح پیشنهادی فنی و اجرایی افزایش میانگین عمر آسفالت شهر تهران را متناسب با مقیاس جهانی، طی یک‌ماه آینده به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد کرد.

کد خبر 678054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.