شهرداری تهران باید خسارت حادثه قطع دست کودک افغانستانی را پرداخت کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید نسبت به حادثه قطع شدن دست کودک ۹ ساله افغانستانی در پله‌برقی بی‌تفاوت باشیم و شهرداری باید تمام خسارات را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ در صدوشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حادثه قطع دست یک کودک در پله برقی متروی تهران اظهار کرد: بر اساس صحبت‌های مدیرعامل مترو از اول سال تاکنون هفت‌بار در مورد پله برقی مذکور با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند و عنوان شد که این پله برقی خاموش است و خاموشی نقص فنی تلقی می‌شود.

وی افزود: شهرداری از عمد پله‌برقی را خاموش نمی‌کند، نقص فنی به علت کمبود لوازم یدکی است و به‌طور قطع اشکالی وجود دارد که پله برقی را خاموش می‌کنند. این پله‌برقی ناایمن بوده و نقص فنی داشته است؛ بنابراین باید عذرخواهی و اظهار شرمندگی کنیم که دست یک دختر کوچک که امید به آینده داشته در این پله برقی از مچ قطع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: کارشناسی که می‌تواند درباره این موضوع نظر دهد، یک کارشناس رسمی دادگستری است تا مشخص شود فردی که از این پله‌برقی استفاده کرده تا چه میزان مقصر است و تا چه اندازه شهرداری و کسانی که مسئول نگهداری از این پله‌برقی بوده‌اند، مقصر هستند.

امانی با بیان اینکه نباید در مورد این حادثه بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: از دو روز گذشته که این حادثه رخ داده، از شورای اسلامی شهر و شهرداری سوالات متعددی پرسیده شده است و مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: به جای سازمان زیباسازی، روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری باید اطلاعیه صادر و با خانواده کودک ابراز همدردی می‌کرد و خسارت را بر عهده می‌گرفت. درست نیست یک اطلاعیه صادر شود و تقصیر حادثه بر گردن یک کودک ۹ ساله و مادرش بیفتد که میهمان ما بوده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این نوع بیانیه صادر کردن دور از انصاف بود، در همین جا از افکار عمومی عذرخواهی می‌کنم و به جای روابط‌عمومی شهرداری ابراز تأسف و همدردی می‌کنیم و حق این خانواده می‌دانیم که در مراجع قضائی علیه شهرداری تهران احقاق حق کند.

امانی افزود: یک کارشناس رسمی، بی‌طرف و متخصص باید این حادثه را بررسی، میزان تقصیر شهرداری تهران را معلوم و آن را به افکار عمومی اعلام کند تا تمام تقصیرات به گردن یک کودک بی‌گناه افغانستانی نیفتد.

کد خبر 678045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.