تبدیل ضایعات ساختمانی به مبلمان شهری در فرانسه

فرانسوی‌ها با تبدیل زباله‌های ساختمانی به مبلمان خیابانی، میز، قفسه و صندلی، ضایعات ساخت‌وساز را از محل دفن زباله نجات می‌دهند و سهم بزرگی را در اقتصاد دایره‌ای ایفا می‌کنند. سایر شهرهای جهان نیز برای خروج از بحران منابع، رویکرد تبدیل زباله‌ به عناصر شهری را به کار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صنعت ساختمان فرانسه سالانه حدود ۵۰ میلیون تن زباله تولید می‌کند و به همین علت مدیران همواره سعی در مقابله با این مشکل داشته‌اند. در تازه‌ترین اقدامات، فرانسوی‌ها با تبدیل ضایعات ساختمانی به محصولات قابل استفاده، سعی در حفظ منابع طبیعی و پیروی از اقتصاد دایره‌ای دارند.

بر اساس اقتصاد دایره‌ای، مواد تا جای ممکن مجدداً مورد استفاده و بازیافت قرار می‌گیرند به طوری‌که یک سیستم حلقه بسته ایجاد می‌شود که در آن ضایعات به حداقل می‌رسد و منابع حفظ می‌شوند.

مجریان این طرح فرانسوی بر این باور هستند که تبدیل ضایعات به مبلمان شهری باعث صرفه‌جویی در دو تن زباله و شش تن انتشار CO2 می‌شود.

تبدیل ضایعات ساختمانی به مبلمان شهری در فرانسه

از مارس ۲۰۲۱، قانون ضد زباله برای اقتصاد دایره‌ای (AGEC) در فرانسه ایجاب می‌کند که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از لوازم خریداری‌شده توسط خدمات عمومی شامل مواد بازیافتی باشد.

دولت فرانسه همچنین یک سیاست مسئولیت گسترده تولیدکننده را معرفی کرده است که بر اساس آن، تولیدکنندگان مدیریت چرخه نهایی بازیافت محصولات خود را باید بر عهده داشته باشند.

تبدیل ضایعات به محصولات دیگر، روندی است که به ویژه با پدیدار شدن بحران منابع طبیعی جدی گرفته شده است. مدیران شهری در اغلب شهرهای جهان نیز برای نجات از هزینه‌های تحمیلی، به بازیافت و استفاده مجدد روی آورده‌اند. برای مثال در شهر کاتوویتسه لهستان، به جای چوب یا بتن، از لباس‌های قدیمی بازیافت شده برای ساخت مبلمان شهری استفاده می‌شود.

در شهر سالونیک یونان نیز بر اساس برنامه‌ای موسوم به" آینده‌ای بدون ضایعات پلاستیکی" مبلمان‌های سه‌بعدی جدیدی از پلاستیک‌های پروپیلن و پلی‌اتیلن ساخته می‌شود. برای این کار، ابتدا ضایعات پلاستیکی توسط مردم جمع‌آوری می‌شود و سپس این مواد تفکیک و پس از شستشو به قطعات کوچک تبدیل و برای ذوب آماده می‌شود. در نهایت مواد دیگری به این ترکیب افزوده می‌شود تا از ترکیب حاصل، مواد مناسب و بادوام تولید شود.

تبدیل ضایعات ساختمانی به مبلمان شهری در فرانسه

کد خبر 678040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.