۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
اجرای پویش «مرهم زائر» در لنجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان گفت: پویش «مرهم زائر» هم‌زمان با سراسر کشور با هدف تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز در همایش عظیم اربعین در شهرستان لنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان جلالی صبح امروز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش پوشش پیاده‌روی اربعین در برگزاری هرچه بهتر این همایش عظیم، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته موکب الشهدا شهرستان لنجان با هدف خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین، موکبی را تحت عنوان موکب الشهدا در مسیر نجف-کربلا، ایجاد کرده است و کمیته پشتیبانی و اسکان اربعین حسینی شهرستان لنجان نیز نگاه ویژه‌ای به سلامت زائران اربعین دارد.

وی با اشاره به اجرای پویش «مرهم زائر» در شهرستان لنجان افزود: همه ساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، پویش تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات سلامت‌محور به زائران اباعبدالله الحسین (ع) توسط سازمان جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی را یک نعمت بزرگ دانست و تصریح کرد: پویش «مرهم زائر» هم‌زمان با سراسر کشور با هدف تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز در این همایش عظیم در شهرستان لنجان راه‌اندازی شد و بر همین اساس از مردم نوع‌دوست این شهرستان دعوت می‌شود تا در قالب این پویش در تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز زائران، نقش‌آفرینی کنند تا در ثواب معنوی این مراسم باشکوه سهیم شوند.

جلالی با بیان اینکه داروهای اهدایی توسط نیروهای متخصص داوطلب، پایش و تفکیک خواهد شد، تاکید کرد: انواع داروهای مسکن در قالب قرص، ژل و انواع پماد، انواع سرم تزریقی، داروهای تنفسی (اسپری سالبوتامول) و زینک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این‌رو شهروندان شهرستان لنجان می‌توانند داروهای سالم و مازاد بر مصرف و تاریخ‌دار خود را به جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان تحویل دهند.

وی با اشاره به شرایط داروهای اهدایی، خاطرنشان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که اقلام اهدایی آن‌ها باید دارای بسته‌بندی مناسب، تاریخ مصرف بالای سه ماه و غیریخچالی باشد و از ارائه فرآورده‌های دارویی مایع، نیمه‌جامد، اسپری‌ها و شیاف‌هایی که به هر عنوان بسته‌بندی آن‌ها باز شده است، خودداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده شهروندان و خیرین نیک‌اندیش شهرستان لنجان می‌توانند داروهای غیراستفاده خود را با شرایط بیان شده به جمعیت هلال احمر شهرستان واقع در زرین‌شهر چهارراه هلال احمر و دفتر نمایندگی این جمعیت در باغبادران تحویل دهند.

کد خبر 678012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.