سود ۷ هزار میلیاردی پالایش نفت اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان در گزارش سه ماهه خود به سود خالص هفت هزار ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و به ازای هر برگه سهم، سود ۳۳ تومانی شناسایی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماد شپنا در بازار بورس در روز گذشته با رشد قیمتی هفت درصدی به سطح ۶۷۵ تومان رسید، این نماد روز سه‌شنبه، یازدهم مردادماه نیز با رشد خوبی بود، بر اساس بعضی شایعات منتشر شده بازنگری در نرخ برخی از حامل‌های انرژی منجر به افزایش قیمت و بهبود تقاضا در همه نمادهای این گروه شد. این شرکت پی بر ای، پنج واحدی و EPS برابر با ۱۳۵ تومانی دارد.

نمادهای گروه پالایش در روند صعودی نتوانستند سرعت رشد بالایی را تجربه کنند ولی در روند اصلاحی مجدد شاهد افت قیمت بودند.

این شرکت در سه ماهه سال جاری به سود ۸۲ هزار میلیارد تومانی رسیده است که نسبت به مدت سال قبل افت ۱۲ درصدی داشته است و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز افت چهار درصدی داشته و درآمدهای شرکت به عدد ۸۲ هزار میلیارد تومان و هزینه‌ها برابر با ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است، سود ناخالص نیز برابر با ۹ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، هزینه‌های فروش اداری برابر با ۹۷۹ میلیارد تومان و سود عملیاتی به هشت هزار ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

هزینه‌های مالی شرکت پالایش نفت اصفهان برابر با ۵۷۴ میلیارد تومان و سایر درآمدهای و هزینه‌های غیرعملیاتی نیز برابر با مثبت ۸۳۲ میلیارد تومان بوده است، قبل از پرداخت مالیات سه ماهه به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و مالیات نیز برابر با یک هزار میلیارد تومان بوده است.

شرکت به سود خالص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و به ازای هر برگه سهم سود ۳۳ تومانی شناسایی کرده است، بر اساس برخی از داده‌های منتشر شده کرک اسپرد محصولات پالایشی در حال رشد است و این عامل منجر به رشد قیمتی نمادهای این گروه شده است.

سود ۷ هزار میلیاردی پالایش نفت اصفهان

سهام این شرکت ۲۴ درصد با سقف سال ۹۹ فاصله قیمتی منفی دارد و برخلاف بسیاری از شاخص‌سازها که از سقف‌های قیمتی خود عبور کرده‌اند، این شرکت هنوز با سقف سال ۹۹ فاصله معناداری دارد به نظر می‌رسد، رشد قیمت سهام این شرکت نیز از لحاظ تکنیکالی به همین منظور باشد.

کد خبر 678003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.