جزئیات خروج مشمولان سربازی متولد ۱۳۸۴ برای حضور در اربعین

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشمولان متولد ۱۳۸۴ برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در ماه‌های محرم و صفر نیازی به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سفر اربعین از اول صفر یعنی بیست‌وهفتم مردادماه آغاز می‌شود و همه متقاضیان زیارت اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

مشمولان سربازی متولد ۸۴ برای حضور در اربعین گذرنامه دریافت کنند

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشمولان سربازی متولد سال ۱۳۸۴ که مشتاق به شرکت در مراسم اربعین حسینی هستند در ماه‌های محرم و صفر یعنی از ابتدای مردادماه تا بیست‌وپنجم شهریورماه می‌توانند بدون نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی، در این مراسم معنوی شرکت کنند.

این دسته از افراد برای دریافت گذرنامه باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کنند.

افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند انفرادی به زیارت اربعین بروند

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، مشکل ثبت‌نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سماح برطرف شد و این افراد نیز می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

وی افزود: با تصمیم ستاد اربعین، افراد زیر ۱۸ سال باید به صورت گروهی راهی عراق شوند و امکان سرگروه شدن و سفر انفرادی ندارند. بر همین اساس، این افراد باید با هماهنگی و انتخاب گروه عازم این سفر شوند و سرگروه اسامی این افراد را وارد و هزینه بیمه را بپردازد تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال در سامانه سماح امکان ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین به صورت گروهی تا ۴۰ نفر مهیاست و ستاد مرکزی اربعین هم از مردم می‌خواهد به صورت گروهی عازم زیارت اربعین شوند.

ثبت‌نام بیش از ۳۸۰ هزار نفر در سامانه سماح

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۳۸۰ هزار نفر در سامانه سماح اظهار کرد: این تعداد هر لحظه در حال افزایش است و از زائران می‌خواهیم برای تکمیل روند ثبت‌نام، هزینه بیمه را بپردازند؛ در غیر این صورت امکان استفاده از تسهیلات اربعین را ندارند.

وی افزود: بیمه در سامانه سماح در سه بسته پیش‌بینی شده است که هزینه آن از ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان است؛ زائران پس از ورود به سامانه سماح و مشخص کردن مرز خروجی و ورودی، یکی از بسته‌های زیارتی را مشخص می‌کنند و با پرداخت آن، ثبت‌نام در سامانه سماح را قطعی خواهند کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: امسال همچون سال گذشته مرزهای زمینی مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در ایام اربعین باز است که البته مرزهای خسروی و تمرچین در سال جاری به‌طور شبانه‌روزی فعال خواهد بود؛ همچنین قرار است تعداد پروازها برای ایام اربعین افزایش پیدا کند و بلیت پرواز اربعین از بیست‌وهفتم مرداد تا بیستم شهریورماه عرضه شود.

کد خبر 677945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.