تجاری‌سازی علم در مسیر توسعه قرار دارد

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در گذشته مفهومی به نام تجاری‌سازی پایان نامه‌ها وجود نداشته است ولی اکنون این موضوع برا همگان حائز اهمیت شده است. نزدیک شدن ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی به یکدیگر در ادامه توسعه تجاری سازی علم را در پی خواهد داشت.

محمد صدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رشد علمی ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: باتوجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه، دشوار شدن فعالیت صنایع، مشکلات اشتغال و اقتصادی انگیزه تبدیل علم به ثروت در بین قشر علمی کشور افزایش یافته است. فعالیت در عرصه تولید محصول و رقابتی کردن بازار یک فعالیت سخت است؛ درگذشته نیاز بود هر محصولی از خارج کشور وارد شود و فضایی برای توسعه تولید داخل و رقابت وجود نداشت اما شرایط تحریمی باعث شده صنایع نتوانند نیازهای خود را از خارج کشور تهیه کنند و همین موضوع در ادامه باعث شده است تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

وی افزود: زمانی که یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز می‌کند توانایی رقابت با مجموعه بزرگی که به کشورهای متعدد محصول صادرات می‌کند را ندارد. زمانی که واردات کالا به کشور محدود می‌شود شرکت‌های داخلی رشد می‌کنند البته باید به روی دیگر سکه این موضوع یعنی ایجاد بازار سیاه برای محصولات بی‌کیفیت نیز فکر کرد.

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: فضا در حال حاضر بهتر هر زمان دیگری برای تجاری‌سازی علم مناسب است. در گذشته مفهومی به نام تجاری‌سازی پایان نامه‌ها وجود نداشته است ولی اکنون این موضوع برا همگان حائز اهمیت شده است. نزدیک شدن ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی به یکدیگر در ادامه توسعه تجاری سازی علم را در پی خواهد داشت.

کد خبر 677933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.