۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
بازگشت امید به بورس

شاخص کل بورس رشد ۳۹ هزار واحدی داشت و از سد مقاومتی دو میلیون واحد گذشت و به محدوده دو میلیون و ۳۳ هزار واحد رسید، نکته بسیار مثبت بازار امروز موضوع ارزش معاملات بود که به شش هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ریزش‌های سنگین بورس در ماه‌های گذشته و وضعیت زیان سنگین سهامداران در این مدت بازار روز سه‌شنبه هفته گذشته و امروز رنگ و بوی متفاوتی داشت، امروز شاهد خروج سنگین پول از صندوق‌های درآمد ثابت بود و به بازار سهام تزریق شد.

شاخص کل بورس رشد ۳۹ هزار واحدی داشت و از سد مقاومتی دو میلیون واحد گذشت و به محدوده دو میلیون ۳۳ هزار واحد رسید، نکته بسیار مثبت بازار امروز موضوع ارزش معاملات بود که به شش هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات نیز در سطح ۱۲ میلیارد دلار قرار گرفته که نسبت به میانگین هفته‌های گذشته وضعیت بسیار بهتری است.

در نیمه بازار صف ۲۲۰ میلیونی ایران‌خودرو عرضه شد و بازار با فشار فروش روبرو شد اما در نیمه دوم مجدد سطح تقاضا بهبود چشمگیر پیدا کرد و با به صف نشستن مجدد خودرو برخی از نمادهای شاخص ساز بازار نیز به صف خرید نشستند. فولاد مبارکه بیشترین تأثیر را بر روند مثبت بازار گذاشت و تا محدوده صف خرید پیشروی کرد.

نمادهای پالایشی شاهد ورود پول هوشمند بودند و از مهم‌ترین دلایل این موضوع نیز رشد کرک اسپرد این صنعت است. موضوع دیگر جاماندگی زیاد قیمت سهام‌های شرکت‌های این گروه بوده است، گروه خودرویی لیدری بازار را در دست دارد و با به صف خرید نشستن و افزایش تقاضای برای نمادهای این گروه بازار هم به صف خرید می‌نشیند، به نظر می‌رسد با پایداری صف خرید نماد ایران‌خودرو در روز جاری بازار فردا نیز پر تقاضا باشد.

قرار است در هفته جاری در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌های در جلسه هیأت تطبیق تصمیم‌گیری شود و در صورتی که نرخ خوراک به قیمت قبل بازگردد شاهد حرکت پر شتاب تری در بازار بورس خواهیم بود و رشد قیمت سهام‌ها در بازار با افزایش چشمگیری روبرو شود و در صورتی که برنگردد احتمال اینکه بازهم روند صعودی داشته باشیم وجود خواهد داشت زیرا عامل دیگری نمی‌تواند بر بازار تأثیر منفی بگذارد و قیمت‌ها افت زیادی را تجربه کرده‌اند، از لحاظ تکنیکالی نیز ساختار اصلاحی در نقطه‌های انتهایی است.

شاخص کل بورس با ۳۹ هزار واحد رشد به ۲.۰۳۳ میلیون واحد رسید.

نمای بازار

شاخص کل (۲+ درصد)

شاخص هم وزن: (۱.۷+ درصد)

۴۶۶ نماد مثبت در مقابل ۱۳۱ نماد منفی

۸۰ نماد صف خرید به ارزش ۰.۴۳ همت

۲۲ نماد صف فروش به ارزش ۰.۲۱ همت

حجم‌ها

ارزش معاملات: ۶.۲ همت

قدرت خرید: ۱.۲۷

انتقال از حقوقی به حقیقی: ۰.۳۳ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۷.۱ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸.۱ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲.۱

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۵

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲.۱

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۹۰۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۶ دلار

مس: ۸۵۵۰ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۲۷ دلار

انس طلا: ۱۹۴۲ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۶ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۹.۰ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۹۰۵۳ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۴۵ درصد

نکات مهم بازار امروز

۱. در پی افزایش نرخ ارز در آخر هفته قبل و با توجه به رشد کرک اسپردها امروز شاخص سازان روز خوبی داشتند.

۲. خودروسازان نیز به واسطه اخباری از واگذاری آنها و همچنین صحبت‌های علی آبادی وزیر صمت بعد از مدت‌ها به صف خرید رسیدند.

۳. ارزش معاملات بعد مدت‌ها بالای شش همت آمد.

۴. اگر صندوق اهرم را به عنوان نشانه‌ای برای پیش‌بینی بازار فردا بدانیم، احتمالاً بازار فردا بازاری نسبتاً متعادل مثبت باشد.

بازگشت امید به بورس

کد خبر 677910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.