جزئیات نشت لوله آب در خیابان کهندژ / علت حادثه در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره نشت لوله آب در خیابان کهندژ توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حادثه نشتی در خیابان کهندژ اصفهان اظهار کرد: لوله ۱۵۰ میلی‌متری آزبست که به دلیل تغییرات فشار شبکه نشتی از محل اتصال جدا شده بود، این حادثه را رقم زد. از این رو عوامل شرکت آب و فاضلاب برای کنترل و بررسی‌های لازم به محل حادثه اعزام شدند، بنابراین شد که تیم تحقیقاتی و فنی علت این موارد را بررسی کند.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی فرونشست زمین در شهر اصفهان با پیشرفت حدود ۷۰ درصد توسط شهرداری از طریق شرکت ذی‌صلاح در حال تکمیل است، افزود: با توجه به حوادث متعددی که در مکان‌های مختلف به وجود آمده، قرار است مطالعاتی در راستای اینکه فرونشست زمین در کدام مناطق است و چه وضعیتی دارد؟ انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب موظف شده است تا با همکاری دانشگاه و شرکت علمی تحقیقاتی بررسی‌های فنی را جهت تأثیر فرونشست زمین و شکستگی‌های شبکه‌های آب و فاضلاب طی ماه‌های گذشته انجام دهد و راهکارهای لازم را برای بازسازی و ایمن‌سازی این شبکه‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به یافته‌های مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی کشور، شهرداری اصفهان در حال تدوین طرح مطالعاتی پیشگیری و کاهش اثرات فرونشست زمین در شهر اصفهان است که طی یک سال گذشته ۷۰ درصد پیشرفت داشته است؛ شرکت ذی‌صلاح در شهرداری اصفهان در این راستا اقدامات لازم را انجام داده و قرار شد مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نظارت‌های ویژه‌ای در این راستا داشته باشد، همچنین این طرح در مراحل خروجی مطالعات ارائه راهکارهایی برای پیشگیری و کنترل اثرات فرونشست زمین در مناطق مختلف شهر اصفهان است.

کد خبر 677900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.