۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
اعلام نتایج آزمون سمپاد + جزئیات

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) از ساعت ۱۱:۱۵ امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ به تدریج در دسترس قرار گرفته است و حداکثر تا ساعت ۱۲ تمام داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به صورت کلی به طور کلی امسال در مجموع ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، در آزمون ورودی پایه هفتم در مجموع ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش‌آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش‌آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

نتایج آزمون «سمپاد» اعلام شد

نتایج آزمون پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) از ساعت ۱۱:۱۵ امروز _شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ به تدریج در دسترس قرار گرفته است و حداکثر تا ساعت ۱۲ تمام داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند؛ نتایج آزمون در سایت http://my.medu.ir درج شده است و داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون خود ابتدا باید وارد صفحه خود در سایت my.medu.ir شوند.

سپس با انتخاب ️نقش "دانش‌آموز"، انتخاب ایرانی یا اتباع بودن، وارد کردن ️نام کاربری که همان کد ملی دانش‌آموز است، وارد کردن ️رمز ورود که شماره سریال شش رقمی شناسنامه دانش‌آموز است و در نهایت وارد کردن ️کد امنیتی نتایج برای دانش‌آموز قابل مشاهده است.

همچنین تصویر پاسخ‌برگ دانش‌آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، ۲۴ ساعت بعد در سایت بارگذاری و گزینه ثبت درخواست تصحیح مجدد نیز از همان زمان فعال می‌شود.

پیش‌تر نیز رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه روز چهارشنبه یازدهم مردادماه هیئت دولت خبر داد که پرداخت هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد در هیئت دولت تصویب شده است و از این پس هزینه تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس سمپاد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: این مصوبه شامل دانش‌آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می‌شود، همچنین مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه موجود، نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می‌کنند. همچنین الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس سمپاد از تخفیف‌های حق‌الثبت استفاده کرده‌اند و به دانش‌آموزانی که به هر دلیل به دلیل محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند، تخفیف‌های گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مانند ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

رقابت ۱۷ هزار دانش‌آموز اصفهانی در آزمون مدارس سمپاد

پیش‌تر نیز احسان صنعتکار، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از رقابت نزدیک به ۱۷ هزار دانش‌آموز این استان در آزمون مدارس سمپاد خبر داد.

وی درباره حضور دانش‌آموزان استان در آزمون مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: امسال نزدیک به ۱۷ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان نسبت به ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان در پایه دوره اول و تکمیل ظرفیت دوره دوم ثبت نام کرده‌اند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار ثبت‌نام برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی بوده که متقاضی ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد هستند و بیش از پنج هزار دانش‌آموز نهمی نیز متقاضی حضور در پایه دهم مدارس سمپاد هستند.

وی تأکید کرد: مدارس استعدادهای درخشان، هیچ ظرفیتی برای پذیرش دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌پایه ندارد و تنها آزمون سمپاد در دوپایه تحصیلی هفتم و دهم صورت می‌پذیرد. آزمون ورودی سمپاد برای دوره اول متوسطه در یکم تیرماه ۱۴۰۲ و برای ورود به دوره دوم متوسطه در دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

کد خبر 677892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.