وضعیت آب و هوای کشور در هفته جاری + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار موقت در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای مناطق کشور، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود، افزود: در روز یکشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات در تهران، البرز و مازندران، برخی نقاط استان مرکزی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر، رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در روز دوشنبه هفته جاری در برخی نقاط شمال غرب، دامنه جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، قم و شمال اصفهان رگبار باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، سواحل مرکزی دریای خزر، ارتفاعات شرقی زاگرس، برخی نقاط شمال غرب کشور رگبار و رعدوبرق تداوم خواهد داشت.

ضیاییان اظهار کرد: طی پنج روز آینده در ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت در برخی نقاط شمال شرقی، شرق به ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی از ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز دریای خزر و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 677870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.