۳ روستای استان هرمزگان از اینترنت پایدار برخوردار شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت: ۳ هزار و ۲۷ نفر از جمعیت روستایی استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، احد قویدل‌فرد با بیان اینکه توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می‌شود، اظهار کرد: با ارتقای دو سایت موجود تلفن همراه در سه روستا به نسل چهارم، دسترسی ۸۳۰ خانوار روستانشین استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

وی افزود: این پروژه از محل اعتبارات طرح ملی توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی روستایی با ارتقای یک سایت تلفن همراه به نسل چهارم در روستاهای بشنو و در شهر از توابع شهرستان بشاگرد و خیرآباد از توابع شهرستان رودان، با ۸۸۰ خانوار و جمعیتی معادل سه هزار و ۲۷ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان اضافه کرد: اعتبار پروژه با مبلغی حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) تأمین شده است.

قویدل تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری و توانمندسازی زنان و قشر کم‌درآمد در مناطق روستایی و کمترتوسعه‌یافته از دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

کد خبر 677850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.