روکش آسفالت ناحیه غرب شهرکرد در انتظار تخصیص قیر رایگان

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: قرار است قیر رایگان تحویل بگیریم تا روکش آسفالت ناحیه غرب شهرکرد، پوشش داده شود. روکش آسفالت خیابان‌ها در قسمت میانی ناحیه شرق شهرکرد نیز در حال انجام است و امیدواریم آسفالت‌ریزی تا مهرماه سال جاری در تمام خیابان‌ها و کوچه‌هایی که نیاز است، انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: در طول فعالیت شورای ششم مصوبات خوبی اجرا شد که هر کدام مشکلاتی از شهر را حل کرد؛ بنابراین امیدواریم از دو سال باقی مانده از فعالیت شورای اسلامی شهر به خوبی گذر کنیم و شاهد تحولات اساسی در حوزه روشنایی شهر، کمربندی‌ها، خیابان‌ها، عقب‌نشینی‌ها و حمل‌ونقل درون‌شهری باشیم.

وی افزود: حدود ۳۹ دستگاه اتوبوس برای شهر در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۶ عدد هنوز تحویل نشده، اما همین ماه قول تحویل آن داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: قرار است قیر رایگان تحویل بگیریم تا روکش آسفالت ناحیه غرب شهرکرد، پوشش داده شود، روکش آسفالت خیابان‌ها در قسمت میانی ناحیه شرق شهرکرد نیز در حال آسفالت است و امیدواریم تا مهرماه سال جاری در تمام خیابان‌ها و کوچه‌هایی که نیاز است، انجام شود.

حیدری ادامه داد: اقدامات عمرانی خوبی توسط شهرداری در حال انجام است، امیدواریم رسانه بتواند بخشی از خدمات مدیریت شهری را منعکس کند و مردم این خدمات ارزشمند را مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: بودجه شهرداری شهرکرد در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که از طریق عوارض شهری تأمین می‌شود و از دولت چیزی به شهرداری نمی‌رسد؛ تلاش می‌کنیم اعتباراتی نیز از تهران برای شهر جذب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: یکی از خدمات شورای اسلامی شهر هدیه تندیس سردار دل‌ها به صداوسیمای مرکز استان بود و امیدواریم تعاملات ادامه پیدا کند.

مغفول ماندن مدیریت جامع در کشور

محمدرضا بیاتی، رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد نیز تاکید کرد: موضوع اصلی مغفول ماندن مدیریت جامع در کشور است، در حالی که در کشورهای دیگر مدیریت جامعی اعمال می‌شود که پاسخگوی شهروندان است.

وی ادامه داد: در این کشورها هر فردی به هر میزان از امکانات استفاده می‌کند، باید عوارض را پرداخت کند و شهرها با عوارض اداره می‌شوند، اما در کشور ما این‌گونه نیست که باعث گران شدن زندگی در شهرها و موجب دوباره کاری، سه‌باره کاری و موازی کاری و معطلی مردم پشت درهای ادارات می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: زمانی که یک کوچه در شهر، یک مرتبه برای آب، یک بار برای مخابرات و بار دیگر برای برق کنده‌کاری می‌شود، هزینه‌هایی دارد که باری بر دوش مردم و مدیریت شهری است، اما اگر مدیریت واحد و جامع باشد این هزینه‌ها یک‌بار خواهد بود.

بیاتی تاکید کرد: اگر تراکمی در حد پنج طبقه در یک منطقه شهر تعریف می‌شود همسایه‌ها تلاش می‌کنند از هم سبقت بگیرند و تخلف کنند؛ پایبند نبودن به اصول، ضعف فرهنگ را نشان می‌دهد و اینجا کار مدیریت شهری و رسانه برابر است و وظیفه هیچکدام بیشتر نیست که باید روی ارتقای فرهنگ شهری و عمومی کار کنند.

کد خبر 677842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.