مبارزه با آفات درختان شهری خرم‌آباد در دستور کار است

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: با هدف شناخت آفات درختان، درختچه‌های فضاهای سبز شهر ‌و راه‌های کنترل آن‌، کارگروه علمی-تخصصی مبارزه با آفات درختان شهر خرم‌آباد تشکیل شده است.

رسول جلالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه از عوامل نگهداری مطلوب فضای سبز شهری شناخت آفات درختان و درختچه‌های فضاهای سبز و راه‌های کنترل آن‌ها است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های پیوسته، کمبود بارندگی‌های مناسب و آلودگی هوا، آفات رشد تصاعدی پیدا کرده و در مواردی حالت طغیان داشته است.

وی افزود: تونل‌های سبز درختان چنار معابر شهر که در فصل بهار و تابستان از بی‌نظیرترین مواهب گردشگری است، در حال حاضر از آفات بسیاری که حیات آن‌ها را به خطر انداخته است، رنج می‌برند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: در این راستا کارگروه علمی، تخصصی و اجرایی مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهان فضای سبز با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی استان لرستان ب‌منظور پایش و شناسایی آفات رایج و غالب سطح شهر و کانون‌های آلودگی با اقدامات کنترلی مناسب تشکیل شد تا اعضای این کارگروه با بازدید مستمر از سطح فضاهای سبز و معابر برای شناسایی و ارائه دستورالعمل‌های مناسب و کاربردی برای مبارزه با این آفات و بیماری‌ها تلاش کنند.

جلالوند اضافه کرد: به منظور مدیریت آفات و بیماری‌های گیاهان، فضای سبز شهری علاوه بر امکانات شهرداری خرم‌آباد، از امکانات شرکت‌های تحت پیمان نیز در ۹ ناحیه شهری استفاده می‌شود.

کد خبر 677821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.