۱۵۳ اتوبوس سهمیه وزارت کشور تا پایان ۱۴۰۳ تحویل اصفهان خواهد شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه ۱۸۵ دستگاه اتوبوس با استفاده از سهمیه وزارت کشور خریداری شده است، گفت: ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک و ۴۵ اتوبوس بنز آتروس خریداری شده است که تا پایان سال آینده به‌تدریج وارد خطوط اتوبوسرانی خواهد شد.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان سال گذشته برای خرید ۱۸۵ دستگاه اتوبوس با استفاده از سهمیه وزارت کشور اقدام کرد که تا پایان ۱۴۰۱ تعداد ۳۲ دستگاه تحویل شده و مقرر است تا پایان ۱۴۰۳ به‌تدریج این ناوگان تحویل شود.

وی افزود: علاوه بر ۳۲ دستگاه یاد شده، ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک (میدل‌باس) و ۴۵ دستگاه اتوبوس بنز آتروس خریداری و در مجموع تعداد ۱۳۰ دستگاه به ناوگان فعال اتوبوسرانی افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه یکی از دلایل کمبود اتوبوس به‌رغم افزایش ناوگان، فرسوده بودن ناوگان است، خاطرنشان کرد: این فرسودگی موجب افزایش مراجعات به تعمیرگاه و در نتیجه کاهش ناوگان فعال در سطح شهر می‌شود، بنابراین حتی موجب می‌شود تعداد ناوگان افزوده شده مشهود نباشد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان نیاز به حداقل تعداد ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد که در حال حاضر تعداد ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در حال سرویس‌دهی است، افزود: یکی از مباحث اصلی در اتوبوسرانی مقوله نگهداری و تعمیرات است که همه ساله بودجه آن توسط شهرداری تأمین می‌شود؛ با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این بودجه در زمان لازم به اتوبوسرانی پرداخت نمی‌شود و موجب طولانی شدن فرایند آماده‌سازی خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از کل ناوگان فعال اتوبوسرانی اصفهان، در حال حاضر ۵۵ دستگاه نیاز به اورهال سیستم کولر دارد که اقدامات لازم در حال انجام است؛ حتی سال گذشته حدود هزار میلیارد ریال بابت بازسازی گرید ۳ برای ۱۵۰ دستگاه اتوبوس هزینه شده است.

کد خبر 677795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.