مصرف برق کاهش یافت / عبور موفق از فشار سنگین چند روزه بر شبکه برق

مصرف برق روز گذشته در ساعات پیک، 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته به بیان آمار سازمان هواشناسی یکی از گرم‌ترین هفته‌های سال جاری بود که در همین راستا تعطیلی دو روز آخر هفته نیز برای جلوگیری از گرمازدگی افراد در نظر گرفته شد. هشدار مدیریت مصرف برق نیز در هفته گذشته بارها توسط مسئولان داده شد تا پایداری شبکه برق کشور حفظ شود.

آنطور که پیش بینی می‌شد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته نیاز مصرف در ساعت پیک به رکود ۷۳ هزار مگاوات می‌رسید که با تلاش‌های انجام شده این اتفاق نیفتاد و نیاز مصرف در روز چهارشنبه ۷۲ هزار و ۴۱۵ مگاوات و در روز پنجشنبه به ۷۱ هزار و ۸۰۶ مگاوات رسید.

ساعات اوج مصرف شامل ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ بوده که لازم است در این ساعت به ویژه بخش خانگی به مدیریت مصرف توجه بیشتری داشته باشد. چنانچه دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه تنظیم شده و مشترکان از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند مصرف برق وسایل سرمایشی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

رکورد مصرف برق امسال ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات بوده است که فاصله قابل توجهی نسبت به رکود مصرف سال گذشته دارد. البته تاکنون هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در بخش خانگی اعمال نشده و برنامه‌های مدیریت مصرف برق با همکاری صنایع اجرایی شده است. با این وجود میزان برق تحویلی به صنایع نیز در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

با توجه به کاهش دما در هفته جاری پیش بینی می‌شود روند مصرف برق نیز کاهشی شود.

همچنین بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _جمعه سیزدهم مردادماه_ در ساعت ۲۰:۴۸، به ۶۳,۶۲۸ مگاوات رسید. پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۳,۵۹۲ مگاوات بود تغییر چندانی نداشته است.

همچنین ساعت ۱۴:۱۹ روز گذشته پیک مصرف برق ۶۴,۶۴۳ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۷,۷۴۴ مگاوات بوده که بیانگر کاهش ۴.۵ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۸ ۶۳۶۲۸ ۶۳۵۹۲ ۵۵۵ ۴,۶۴۸ ۸۲۳۶ ۴۹.۸۴
۲ ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ۱۴:۱۹ ۶۴۶۴۳ ۶۷۷۴۴ ۶۱۴ ۴,۵۲۹ ۸۲۳۶ ۴۹.۸۴

کد خبر 677792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.