تغییر هوشمند نمای سازه‌ها و زیرساخت‌ها؛ راهکار آمریکا برای مبارزه با گرما

تغییر هوشمند نمای سازه‌ها و زیرساخت‌ها، استراتژی جدید بعضی از شهرهای آمریکا برای مبارزه با اثرات جزایر گرمایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردارهای شهرهای آتلانتا، بوستون، کلمبیا، دالاس و نیواورلئان توافقنامه‌ای را مبنی بر اجرای طرح هوشمندسازی نمای سازه‌ها و زیرساخت‌های شهری با هدف کاهش اثرات جزایر گرمایی امضا کرده‌اند. پیش از این، استراتژی ذکرشده در بالتیمور اجرا شده و از طریق توسعه بام‌هایی با قابلیت انعکاس نور خورشید، بام‌های سبز، انرژی خورشیدی، پوشش‌هایی با قابلیت نفوذ آب به بخش‌های زیرین، باغ‌های بارانی و کاشت درختان نقش مهمی در به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در مناطق ایفا کرده است.

شهرهای نام‌برده در رویکرد جدید به اطلاعات ماهواره‌ای نیز دسترسی پیدا خواهند کرد و قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها به روش هوشمند آن‌ها را قادر به بهینه‌سازی مداخلات مربوط به پوشش سازه‌ها و زیرساخت‌های شهری خواهد کرد و از این طریق، کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان به‌دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، مدیران شهرهای نام‌برده به یک ابزار برای تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا خواهند کرد که امکان ارزیابی نتایج حاصل از هوشمندسازی پوشش سازه‌ها و زیرساخت‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌آورد که این امر به سهم خود مانع اعمال اقداماتی توسط مدیران خواهد شد که کمترین اثربخشی را در تحقق هدف نهایی (کاهش اثرات جزایر گرمایی) در پی خواهد داشت.

هوشمند نمای سازه‌ها و زیرساخت‌ها؛ راهکار آمریکا برای مبارزه با گرما

گزارش‌ها حاکی از آن است که بالتیمور از طریق هوشمندسازی پوشش سازه‌ها و زیرساخت‌های شهری توانسته است کاهش دمای پنج درجه فارنهایتی را برای مناطق به ارمغان بیاورد، ضمن این‌که مزایای اقتصادی حاصل از این استراتژی برای شهر بسیار بالا بوده و از همه مهم‌تر این‌که، نرخ وقوع سیل در شهر کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

زمین در چهارم جولای سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین روز تاریخ خود را تجربه کرد و همین امر، نگرانی‌های بی‌شماری را پیش‌روی شهرنشینان قرار داد و مدیران را به تأمل بیشتر برای مبارزه با این بحران تشویق کرد. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که در این راستا بیشترین توافق نظر را میان برنامه‌ریزان اغلب شهرها به دنبال داشته، تغییر پوشش سازه‌ها و زیرساخت‌ها بوده که پیش‌بینی شده است اجرای آن در شهرهای سراسر دنیا بتواند اثرات جزایر گرمایی را در زمین به حداقل برساند.

هوشمند نمای سازه‌ها و زیرساخت‌ها؛ راهکار آمریکا برای مبارزه با گرما

کد خبر 677781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.