نتایج کنکور ۱۴۰۲ در چند مرحله اعلام می‌شود؟ + زمان اعلام نتیجه سایت سنجش

نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت تیرماه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای آتی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه برخی داوطلبان کنکور در هر دو آزمون دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند و حتی ممکن است رشته آنها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و در نظر دارند نتیجه هر دو این آزمون‌ها را مشاهده کنند تا در نهایت انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آنها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد + ثبت نام دانشگاه و اخبار سایت sanjesh.org

بنابر بررسی‌ها سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آنها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند. پس بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

بنابر اعلام سازمان سنجش؛ نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد. همچنین فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود.

کد خبر 677774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الناز ریگی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    نتایج کنکور 1402
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    خسته نباشید اینا رو خودمون هم میدونیم یک و دوم اینکه امروز ۲۰ مرداد هستش کو نتایج ؟