گزارش تازه روسیه از خسارات نظامی اوکراین در جنگ

وزارت دفاع روسیه در گزارشی جدید اعلام کرد که اوکراین از آغاز ضدحمله بیش از ۴۳ هزار سرباز خود را از دست داده است.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز حمله در ماه ژوئن تاکنون ۴۳ هزار نظامی خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این آمار شامل مجروحانی که به بیمارستان‌های اوکراینی و خارجی منتقل شده‌اند، (مزدوران) خارجی همچنین پرسنل نظامی که در نتیجه حملات با سلاح‌های دوربرد و با دقت بالا از بین رفته‌اند، نمی‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: از آغاز حمله کی‌یف، بیش از ۴.۹ هزار قطعه سلاح مختلف نیروهای مسلح اوکراین در خط تماس منهدم شده است. اوکراین در عرض دو ماه پس از ضدحمله خود، ۷۴۷ توپ صحرایی شامل ۷۶ سامانه توپخانه M۷۷۷ ساخت آمریکا و ۸۴ توپ خودکشی ساخت لهستان، آلمان، آمریکا و فرانسه را از دست داده است.

بر اساس بیانیه دفاع روسیه از آغاز این حمله، نیروهای اوکراینی بیش از ۱۸۰۰ تانک و خودروی زرهی جنگی از جمله ۲۵ تانک لئوپارد را در خط تماس از دست داده‌اند.

خسارات نظامی اوکراین در جنگ/ ۴۳ هزار نفر تلفات

لیست خسارات ارتش اوکراین شامل ۲۶ جت جنگنده، ۹ بالگرد، ۱۸۳۱ تانک و خودروی زرهی جنگی (شامل ۲۵ تانک لئوپارد آلمانی، ۷ تانک چرخدار AMX فرانسوی و ۲۱ خودروی رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی) و ۷۴۷ اسلحه صحرایی و خمپاره (شامل ۷۶ سیستم توپخانه آمریکایی M۷۷۷ و ۸۴ اسلحه خودکششی از لهستان، آمریکا، فرانسه و آلمان) می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح روسیه به انجام عملیات نظامی خود با هدف خلع سلاح اوکراین برای دفع تهدیدات ناشی از خاک اوکراین برای امنیت روسیه ادامه می‌دهند.

از زمان آغاز عملیات، در بیست‌وچهارم فوریه ۲۰۲۲، مسکو اهداف خود را حفاظت از جمعیت منطقه دونباس، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه، مجبور کردن اوکراین به بی‌طرفی نظامی و حذف گرایش‌های نازی در آن تعیین کرده است.

خسارات نظامی اوکراین در جنگ/ ۴۳ هزار نفر تلفات

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، از ابتدای شروع جنگ در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۲۹ هزار و ۲۱۷ سرباز روسی کشته شده‌اند که از این میزان ۱۸۰۰ نفر در ماه گذشته طی ضدحمله اوکراین جان خود را از دست دادند. این آمار با استفاده از اطلاعات منبع آزاد و تأیید هویت سربازان روس به‌دست آمده است. لازم به ذکر است که این آمار حداقل میزان تلفات است و امکان دارد آمار اصلی بسیار بیشتر از این باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنین تاکید کرده است که نیروهای اوکراینی نتوانسته‌اند در هیچ‌یک از مناطق خط مقدم به موفقیت دست پیدا کنند. گرچه اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده بود که اوکراین توانسته است تقریباً ۵۰ درصد از خاک خود را آزاد کند.

خسارات نظامی اوکراین در جنگ/ ۴۳ هزار نفر تلفات

این در حالی است که تلاش‌های ناکام اوکراین در ضدحمله سران نظامی آن را به انجام عملیات‌های پهپادی و شهپادی وا داشته است تا بتوانند تمرکز را از این شکست موقت به سمت دیگری هدایت کنند و به تدبیری برای ماه‌های آینده و وعده‌های آموزش با جت‌های F-16 بیندیشند.

در هفته گذشته یک ساختمان تجاری در مسکو دو بار مورد حمله پهپادی قرار گرفت که برخی معتقدند آغاز عملیات‌های (سوارم) اوکراین در جهات مختلف روسیه خواهد بود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اوکراین مدعی شده که توانسته است با یک قایق انتحاری به پایگاه دریایی نووروسیسک حمله کند و به یک کشتی جنگی روسی آسیب بزند، اما وزارت دفاع روسیه این ادعا را رد کرده و گفته است قادر به دفع این حمله بوده است. در حقیقت، این اولین باری است که یک بندر تجاری روسی در ۱۸ ماه گذشته مورد اصابت قرار گرفته است که حاکی از افزایش تنش در دریای سیاه به عنوان جبهه‌ای دیگر پس از خروج روسیه از توافق انتقال غلات است.

کد خبر 677766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.