سرمایه‌گذاری ۱۰۰ همتی در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش زیرساخت و روبنا در حوزه دریایی و بندری در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی اظهار کرد: خوشبختانه تمامی ارگان‌های دریایی، برنامه‌های خوبی را ارائه کرده‌اند و در تلاش هستند تا در حوزه دریا افتخار آفرینی کنند و در دولت سیزدهم مثمر ثمر باشند و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی نیز با تمام توان از ارگان‌های دریایی حمایت می‌کند تا به این اهداف دست یابند.

تحول جدی در حوزه دریایی کشور در حال رقم خوردن است

به گفته وی، در برهه زمانی کنونی تحول جدی در حوزه دریایی کشور در حال شکل‌گیری است و همگی شاهد هستیم که موضوعات و مسائل دریایی در سه قوه و نیز مجموعه‌های زیرنظر مقام معظم رهبری به یکی از اولویت‌های مهم کشور تبدیل شده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سیاست‌های کلی نظام و همچنین در برنامه هفتم، زمان بسیار خوبی را به مقوله دریا اختصاص داده است و این سطح از اهمیت به دریا، در طول تاریخ کشور بی سابقه است که رئوس مباحث دریایی در سطح کلان به عنوان یک دغدغه جدی کشور مطرح باشد.

اطمینان از توجه ویژه مجلس به دغدغه‌های رهبری در حوزه دریا

صفایی ادامه داد: اطمینان دارم مجلس شورای اسلامی نیز در بررسی لایحه برنامه هفتم، موضوعات دریایی را به شکلی شایسته که مدنظر مقام معظم رهبری است به تصویب خواهد رساند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: باید از حداکثر ظرفیت کشور در بخش نیروی انسانی به منظور تحقق رشد اقتصاد دریامحور استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش ناوگان دریایی تحولات بسیار خوبی داشته‌ایم، گفت: ناوگان دریای خزر به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است و در راستای افزایش توان ناوگان این دریا، ۳۳ فروند شناور وارد و خریداری شده یا در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه افزایش ظرفیت ناوگان دریای خزر در رشد تردد شناورها و ترانزیت کالا بسیار اثرگذار خواهد بود، اظهار کرد: دربخش ناوگان دریایی تجاری و خدماتی نیز حدود ۸۰ فروند شناور در دست ساخت است.

سرمایه‌گذاری بی سابقه در بخش زیرساخت و روبنا در حوزه دریایی و بندری

صفایی از سرمایه گذاری بی سابقه در بخش زیرساخت و روبنا در حوزه دریایی و بندری کشور، خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف در حال انجام و شکل‌گیری است که تأثیر بسیار مثبتی در بخش ترانزیت، اقتصاد و اشتغال کشور خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید قطب‌های اقتصادی در کنار سواحل ایجاد شود، اظهار داشت: ایجاد جمعیت در کنار سواحل باعث تأمین امنیت، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور خواهد شد.

صفایی با اعلام اینکه ۵۰ فروند شناور مسافری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان طی قرارداد سه جانبه بین متقاضی، کشتی سازی داخلی و سازمان بنادر مدنظر قرار گرفته است، یادآور شد: حداکثر تا یک ماه آینده شرایط فراهم و نوسازی شناورهای مسافری شکل می‌گیرد.

ابلاغ دستورالعمل خرید کشتی دست دوم

صفایی همچنین از خرید کشتی‌های دست دوم خبر داد و گفت: دستورالعمل خرید کشتی دست دوم ابلاغ شده است و این افزون بر ۳۳ فروند کشتی جدید خریداری، وارد و ساخته شده در دریایی خزر است و قرار است به ظرفیت ناوگان کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه فعالیت کانتینری در کشور شاخص بسیار خوبی برای مشخص شدن وضعیت اقتصادی کشور است، عنوان کرد: شاهد رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری هستیم که ارتباطی مستقیم با رشد اقتصادی و تولید در کشور دارد.

مسیر درست دریایی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییر تراز تجارت خارجی کشور، خاطر نشان کرد: این مسئله حاکی از بهبود وضعیت تولید است و نشان می‌دهد که اقتصاد کشور در مسیر سالم و رو به رشد گام بر می‌دارد؛ در عین حال باید بدانیم که مسیر کشور در حوزه دریایی درست و خوشبختانه دستاوردهای بزرگی در حال رقم خوردن است.

کد خبر 677765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.