۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
این سواحل هرروز آب می‌روند!

بعضی از سواحل توریستی دنیا که تا سال ۲۱۰۰ کوچک می‌شوند، شامل ساحل السقیرا قطر، ینبع عربستان سعودی، الگوشی نیجریه، ساحل دریای کوآکاتا بنگلادش و مکنزی قبرس می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین مناطقی که گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند، سواحل زیبا و شگفت‌انگیز است، اما این سواحل تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی و فرسایش قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که بعضی از آنها تا سال ۲۱۰۰ به‌طور چشمگیری کوچک می‌شوند. در واقع با افزایش سطح آب در سراسر جهان، خطوط ساحلی بیشتر زیر آب می‌روند. در ادامه به معرفی بعضی از سواحل توریستی دنیا می‌پردازیم که تا سال ۲۱۰۰ کوچک می‌شوند.

ساحل الذخیره قطر

ساحل الذخیره (Al Thakeera Beach)، یک پناهگاه آرام و یک ساحل عمومی زیبا در قطر است که تقریباً تا حدود ۱۰ کیلومتر امتداد دارد و به عنوان یکی از بهترین مکان‌های کشور قطر برای شنا کردن شناخته می‌شود. متأسفانه تا سال ۲۱۰۰، گردشگران متوجه کاهش شدید خط ساحلی الذخیره تا حدود ۲۷۸.۹ متر خواهند شد.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

ساحل ینبع، عربستان سعودی

این ساحل زیبا دارای ماسه‌های طلایی و آب‌های زمردی است و برای مردم محلی عربستان، یک مکان خانوادگی مناسب برای تفریح کردن و لذت بردن محسوب می‌شود. گردشگران امیدوار هستند بتوانند از این ساحل و سایر جاذبه‌های توریستی آن در آینده دیدن کنند و از انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری پایدار آن اطمینان حاصل کنند. این ساحل تا سال ۲۱۰۰، ۳۳۶.۶ متر کاهش پیدا خواهد کرد.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

ساحل سیمایسما، قطر

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای شنا کردن و آرامش در کشور قطر، ساحل سیمایسما (Simaisma North Beach) است. این ساحل تمیز با امکانات رفاهی مناسب برای خانواده‌ها، گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود می‌کشاند. ساحل سیمایسما در ۵۵ کیلومتری شهر دوحه قرار دارد و امکانات رفاهی آن در حال حاضر با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین می‌شود، اما متأسفانه تا سال ۲۱۰۰ خط ساحل شمالی حدود ۲۹۸.۶ متر کاهش پیدا خواهد کرد.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

ساحل الگوشی، نیجریه

ساحل الگوشی (Elegushi Beach)، در ایالت لاگوس قرار دارد و یک ساحل عمومی تفریحی برای بزرگسالان محسوب می‌شود. خط ساحلی این منطقه زیبا همچنان در حال فرسایش است و انتظار می‌رود تا سال ۲۱۰۰ بیش از ۳۰۰ متر آن از دست برود.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

ساحل دریای کوآکاتا، بنگلادش

ساحل دریای کوآکاتا با نام مستعار ساگور کونیا، به معنی "دختر دریا"، مکانی زیبا برای تماشای طلوع و غروب خورشید در بنگلادش است. این ساحل اکنون ۳۰ کیلومتر طول و حدود ۶ کیلومتر عرض دارد، اما به دلیل تغییرات اقلیمی و فرسایش، انتظار می‌رود این خط ساحلی تا سال ۲۱۰۰ حدود ۳۶۱.۲ متر کوچک شود.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

پریا دا کاستا دو سول، موزامبیک

پرایا دا کاستا دو سول (Praia Da Costa Do Sol)، یک ساحل شنی محبوب برای ورزش کردن و استراحت در موزامبیک است. این منطقه در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ است و خانواده‌های محلی برای لذت بردن از مناظر زیبا و تماشای نور خورشید به آنجا سفر می‌کنند. پریا دا کاستا دو سول تا سال ۲۱۰۰ حدود ۴۵۳.۵ متر از خط ساحلی خود را از دست می‌دهد.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

اسپیاگیا لاسینتا، ایتالیا

اسپیاگیا لاسینتا (La Cinta Spiaggia)، یک ساحل زیبا در در ساردینیا ایتالیا است که یکی از طولانی‌ترین سواحل در شمال شرقی این منطقه محسوب می‌شود. ماسه‌های سفید و آب‌های آبی پرجنب‌وجوش این منطقه، تابستان ایتالیا را به تصویر می‌کشد. این ساحل توریستی محبوب که طول آن حدود ۳.۲ کیلومتر است، یکی از دلایل اصلی بازدید زیاد گردشگران از منطقه ساردینیا محسوب می‌شود، اما متأسفانه سریع‌ترین فرسایش را دارد و تا پایان قرن، حدود ۵۱۴.۲ متر از خط ساحلی خود را از دست خواهد داد.

این سواحل هرروز آب می‌روند!

ساحل مکنزی، قبرس

مکنزی، یک ساحل توریستی محبوب در لارناکا قبرس است که با چترها و صندلی‌های ساحلی آنکه اجاره داده می‌شوند، یک مکان عالی برای استراحت بعد از ظهرها به‌شمار می‌رود. این مکان شگفت‌انگیز در کنار باند فرودگاه لارناکا قرار دارد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد هواپیماهایی را که زیر نور آفتاب فرود می‌آیند، مشاهده کنند. ساحل شنی مکنزی تا سال ۲۱۰۰ به‌طور چشمگیری کوچک می‌شود و بیش از ۶۵۰ متر از خط ساحلی خود را از دست می‌دهد.

کد خبر 677721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.