خالق فاجعه هیروشیما نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: دولتی که در یک روز قریب دویست هزار نفر را به کام مرگ کشاند و فاجعه هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن را با استفاده از بمب اتمی رقم زد و اکنون پس از ده‌ها سال آثار زیانبار آن گریبان ملت ژاپن را گرفته است نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا نماز جمعه این هفته کرمانشاه جمعه_ سیزدهم مردادماه_ به امامت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه با توصیه خود و همگان به رعایت تقوا گفت: سرمایه همه ما تقوا بوده پس در جهت حفظ و نگهداری تقوا کوشا باشیم.

وی با مهم دانستن تقوا در زندگی انسان گفت: تقوا همان حقوق بشر است که از آن به عنوان حقوق بشر اسلامی یاد می‌شود.

آیت‌الله علما با مهم دانستن کرامت انسانی افزود: فقط خداوند متعال که خالق انسان است می‌تواند در مورد حقوق بشر سخن بگوید، لذا آمریکا و استکبار که از حربه حقوق بشر به عنوان ابزاری برای نابودی ملت‌ها استفاده می‌کنند، حق هیچ اظهار نظری در این خصوص ندارند.

وی اظهار کرد: حقوق بشر اسلامی یعنی همین تقوای الهی، لذا حقوق ما همان آزادی، استقلال و کرامت انسانی است بنابراین حقوق بشر را فقط خداوند تعیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: حقوق بشر نه آن است که آمریکا و استکبار می‌گویند و با بمب و موشک ملت‌ها را به نابودی می‌کشانند، بنابراین دولتی که در یک روز قریب دویست هزار نفر را به کام مرگ بکشاند و فاجعه هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن را با استفاده از بمب اتمی رقم زد و اکنون پس از ده‌ها سال آثار زیانبار آن گریبان ملت ژاپن را گرفته است نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: ۱۵ مرداد سالروز انفجار اتمی آمریکا در کشور ژاپن است که هزاران انسان بیگناه را به کام مرگ فرستاد، همچنین سالروز شهادت سرلشکر خلبان بابایی است، که یاد و خاطره جانفشانی و دلاوری‌های آن شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس از اذهان فراموش نمی‌شود ،۱۶ مرداد روز تشکیل جهاد دانشگاهی است و ۱۷ مرداد روز خبرنگار است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به رسالت خبرنگاران در تبیین رخدادهای کشور یادآور شد: خبرنگاران نقش بالایی در تنویر افکار عمومی دارند و خبرنگاران عزیز باید بدانند کارشان بسیار مهم و ارزشمند است و یکی از ارکان مهم همین خبرنگاری است که باید به آن توجه داشته باشند و باید همگان قدردان زحمات آنها باشند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین و اطلاع‌رسانی بیان کرد: حضرات معصومین (علیهم‌السلام) به مناسبت‌های مختلف خود را معرفی می‌کردند و اطلاع‌رسانی می‌کردند تا مردم در جریان رسالت عظیم آن‌ها قرار گیرند.

کد خبر 677709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.