بی‌ مهری با خبرنگاران نادرست است

امام جمعه بندرعباس گفت: بی‌مهری با خبرنگاران نادرست است، این‌ها منافعی از بیان مسائل و مشکل‌های مردم ندارند و بسیاری ناملایمات را به جان می‌خرند تا حقایق را بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس، اظهار کرد: خبرنگاران معضلی از جامعه را با نگاه خود پیدا و منتقل می‌کند تا مسئولان نسبت به آن آگاه شده و برای حل آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه این درست نیست که برخی مسئولان با آنان برخورد قضائی کنند، افزود: بی‌مهری با خبرنگاران نادرست است، این‌ها منافعی از بیان مسائل و مشکل‌های مردم ندارند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: گاهی ممکن است مسائلی هم باشد و ما به عنوان مسئولان تحمل یک نقد را نداریم. خبرنگاران بسیاری ناملایمات را به جان می‌خرند تا حقایق را بازگو کنند، جاهایی هم ممکن است خطا کنند که این طبیعت انسان است، همانطور که ما مسئولان ممکن است خطا کنیم.

وی افزود: خبرنگاری کار سختی است و گاهی خطراتی به جان می‌خرند تا حقایق را بیان کنند که به آنان خدا قوت می‌گویم.

عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: یه خبرنگاران هم توصیه می‌کنم، مراقب باشید موجب ایجاد سوظن نشوید، از حرف‌های نادرست و از شایعه‌سازی و تخریب و آبروی مردم به بهانه افشاگری پرهیز کنید که این‌ها جزو اصول اخلاقی خبرنگاری است.

وی یادآور شد: ۲۴۴ شهید خبرنگار در دفاع مقدس تقدیم شده تا حقایق برای مردم بیان شود، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار در دفاع مقدس داریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: تفنگ و اسلحه این‌ها دوربین‌شان بود و هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتند و پا به پای رزمندگان حرکت می‌کردند تا تاریخ دفاع مقدس را ثبت کرده و جلوی تحریف دفاع مقدس را بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم متفاوت هستند، این‌ها بصیرتی منحصر به فرد دارند و تا این بصیرت نباشد انسان نمی‌تواند به سرزمین‌های دور دست برود و دفاع کند.

کد خبر 677699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.