توحیدباوری، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه رمز استواری جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه منطقه کاشان توحیدباوری، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه را رمز استواری جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کاشان در مصلی بقیه‌الله‌الاعظم با سفارش مردم به تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: امام خمینی با انقلاب بی‌نظیر خود ما را از بردگی آمریکا نجات داد و استقلال و آزادی را به ما هدیه داد.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در یازدهم مردادماه سال ۱۲۸۸، افزود: امام خمینی فرمودند از وقتی اسلام به ایران آمد بزرگ‌ترین ضربه به دار آویختن این مرجع تقلید شیخ فضل الله است که در پی انحرافات و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس مردمی که ابتدا رهرو این مرجع بزرگ دینی بودند، به وجود آمد.

امام جمعه منطقه کاشان و نماینده ولی فقیه گفت: انقلاب‌های گذشته و پایداری‌های مردم با شکست روبرو می‌شد به عنوان مثال غربی‌ها مخصوصاً انگلستان در مسئله مشروطه کامیاب شدند به علت اینکه ضعف‌های اخلاقی و ضعف اصول دین پایه‌های عقیدتی مردم را سست کرده بود.

وی اطاعت از رهبری و جدا نشدن آن‌ها را از رهبر و ولایت فقیه رمز موفقیت انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مردم از راه شیخ فضل‌الله منحرف نمی‌شدند و اطاعت از این مرد فرزانه را سرلوحه قرار می‌دادند دچار ظلم‌های رضاشاه نمی‌شدند.

تشکیل گروه مطالبه گری فرصتی برای مسئولان کاشان است

حسینی اظهار کرد: گروه مطالبه‌گری در کاشان تشکیل شده که از آلاینده‌های محیط زیستی، عفاف و حجاب و کم و کاستی‌های عملکرد برخی مدیران سوال دارد؛ این بهترین فرصت برای مدیران دستگاه‌ها است تا با این مطالبه‌گری خود را استوار کنند.

وی افزود: این گروه برای تصمیم‌گیری مسئولان دستگاه‌ها راهکار می‌دهند و چنانچه تقوا، قوانین و محدودیت‌های مالی کشور را مدنظر داشته باشد می‌توانند راهگشای بسیاری از مشکلات منطقه شوند.

امام جمعه کاشان با توصیه مردم به اخلاق‌مداری، صبر و ایثار گفت: خداوند خلق و خوی عالی را دوست دارد ما نیز باید تلاش کنیم با دیدن نقاط قوت‌های جمهوری اسلامی بر مشکلات اقتصادی که البته مسؤلان باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند، صبر پیشه کنیم.

وی در پایان از عزاداری‌های عظیم هئیات مذهبی در این دو دهه از محرم تشکر کرد و به مردم توصیه کرد تا از سخنرانان برجسته در این ایام نهایت استفاده را کنند.

کد خبر 677696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.