آیا فضاپیمای بیگانه در سیاره مریخ فرود آمده است؟

اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که رد یک فضاپیمای بیگانه در سیاره مریخ کشف شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تصاویری که به تازگی از سیاره مریخ در فضای مجازی منتشر شده است، اثرات یک فضاپیمای بیگانه روی سنگ‌های سیاره را به نمایش می‌گذارد. خراش‌هایی روی سنگ به جای باقی مانده است و در کنار آن نیز رد چرخ به چشم می‌خورد. البته نمی‌توان براساس این شواهد ارائه شده، فرود یک فضاپیمای بیگانه در سیاره مریخ را تائید کرد. همچنین، نمی‌توان نظریه فرود یک فضاپیما در این سیاره را نیز با اطمینان و قطعیت کامل رد کرد.

تصاویر ارائه شده در نگاه اول بسیار عادی به نظر می‌رسد، اما کمی که دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه برآمدگی‌های میخ مانند و باریکی می‌شوید که از کنار یک سنگ بیرون زده‌اند. برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند که این اتفاق طبیعی است و مانند پدیده‌هایی است که هنگام زمین‌لرزه‌های قوی در زمین ایجاد می‌شود. برخی دیگر معتقدند که آنچه در تصاویر منتشر شده به چشم می‌خورد به فضاپیماهای ساخت انسان که در مریخ فرود آمده‌اند، مربوط نیست و ممکن است منشأ فرازمینی داشته باشد.

هنوز به صورت قطعی نمی‌توان اعلام کرد که تغییرات ایجاد شده در سیاره مریخ با فضاپیمای بیگانه ارتباط دارد یا خیر. زیرا در چندین سال اخیر، اشکال عجیبی در تصاویر سیاره مریخ مشاهده شده است که شبیه اجسام آشنا یا فضاپیما به نظر می‌رسند. به گفته محققان، این فرضیه نیز وجود دارد که ساختارهای عجیب مشاهده شده روی سیاره مریخ توسط میکروارگانیسم‌ها یا بقایای یک سفینه فضایی سقوط کرده ایجاد شده باشد. البته محققان این نظریه را نیز ارائه کردند که ممکن است این تغییرات توسط زباله‌ها و ضایعات یک فضاپیما رخ داده باشد.

به گفته کارشناسان، زمانی که آب و ماسه تحت تأثیر شرایط آب‌وهوایی قرار گیرند، ساختارهای مشابهی به نام سنبله‌های شنی روی زمین تشکیل می‌شود. البته آن‌ها توسط میکروارگانیسم‌ها نیز تشکیل می‌شوند که احتمال وجود بقایای به جای مانده از حیات منقرض شده در مریخ را تقویت می‌کند.

کد خبر 677687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.