یک فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های شمال غرب اعزام شد

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام یک فروند بالگرد هوافضای سپاه جهت مهار آتش‌سوزی به جنگل‌های سه روستای "گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد" خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، محمدمهدی نوری آل‌آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: آتش‌سوزی که از شب گذشته در دو منطقه و امروز در یک منطقه از مناطق مرزی شهرستان مریوان با وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار شروع شده، همچنان ادامه دارد.

صعب‌العبور بودن منطقه، مرزی بودن و مین‌های جا مانده از دوران جنگ تحمیلی کار اطفا را با مشکل مواجه کرده است.

همچنین به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور و منابع طبیعی از روز گذشته یک فروند بالگرد نیروی هوا فضای سپاه مشغول به انجام عملیات اطفای حریق هوایی است که از صبح امروز همین یک فروند بالگرد در منطقه حضور دارد و مشغول به انجام عملیات بوده و قرار است که یک فروند بالگرد دیگر نیز به منطقه اعزام شود.

موج گرما در کشور از هفته گذشته تاکنون موجب چندین فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان‌های مختلف شده است که حضور به موقع تیم‌های عملیات اطفا حریق هوایی موجب کنترل و مهار این آتش‌سوزی‌ها بوده است.

توصیه نوری آل‌آقا به مردم کشور که به دلیل گرما به دل طبیعت می‌روند این است که تا حد امکان از ایجاد آتش در منابع طبیعی خودداری کرده و پس از استفاده حتماً در خاموش کردن آن اهتمام داشته باشند و با دیدن کوچک‌ترین دود، موضوع را از طریق شماره‌های گویای سازمان جنگل‌ها و محیط زیست گزارش کنند و اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 677685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.