ایستگاه آتش‌نشانی ۱۵۰۰ مترمربعی در غرب نصف‌جهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: احداث ایستگاه آتش‌نشانی در غرب اصفهان در دستور کار این منطقه قرار دارد و به همین منظور زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع خریداری و مصوبه تغییر کاربری از کمیسیون ماده ۵ دریافت شده است که در مرحله طراحی قرار دارد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث پل صاحب روضات به‌صورت مشترک بین مناطق یک و ۹ شهرداری اصفهان انجام می‌شود و پس از تکمیل، خیابان آیت‌الله کاشانی به خیابان شهید حجازی متصل می‌شود که این اقدام ترافیک چهارراه جهاد، خیابان صمدیه به سمت خیابان شهید اشرفی اصفهان و حجم ورودی و خروجی خیابان شهید اشرفی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه پس از اجرای پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث پایه‌های پل صاحب روضات، این پروژه تکمیل خواهد شد، افزود: تکمیل مسیر ویژه اتوبوس تندرو نیز در دستور کار منطقه ۹ است که احداث مسیر ویژه تکمیل شده است و احداث ایستگاه‌ها نیز در مرحله انجام مناقصه قرار دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای خط چهار اتوبوس تندرو، ایستگاه‌های خاصی برای هم‌خوانی با منطقه غربی شهر و اماکنی همچون منارجنبان و کوه آتشگاه طراحی شده و پس از انتخاب پیمانکار، مراحل احداث آن انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی در غرب شهر اصفهان نیز در دستور کار منطقه ۹ قرار دارد و با توجه به اینکه در این منطقه فقط یک ایستگاه در خیابان آتشگاه وجود دارد، زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع خریداری و مصوبه تغییر کاربری از کمیسیون ماده پنج دریافت شده است که در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در سال جاری در نظر گرفته شده و ادامه آن در سال آینده تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: پروژه احداث منبع آب بوستان مهر که اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومانی دارد، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای پروژه احداث پل صاحب روضات نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد هزینه شده است که مبلغ باقی‌مانده نیز در سال آینده تأمین خواهد شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های محله‌محور این منطقه، افزود: در راستای اجرای این طرح، محلات لادان و جروکان به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و پروژه‌هایی همچون آزادسازی گلوگاه‌ها با توجه به درخواست شهروندان اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه غرب اصفهان با دارا بودن باغات و عرصه ناژوان، مانند ریه شهر عمل می‌کند، ۱۷ حلقه چاه در سال‌های گذشته برای تأمین ۹۰ اینچ آب استفاده می‌شد که امسال به‌دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی، ۲۵ اینچ آب تأمین می‌شود و حدود ۷۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 677651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.