نیمی از بودجه شهرداری اصفهان زیرِ زمین هزینه می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حمل‌ونقل اولویت نخست مدیریت شهری ششم این کلانشهر است، گفت: بر این اساس امسال بیش از نیمی از بودجه شهرداری اصفهان به پروژه مترو اختصاص پیدا کرد و در واقع نیمی از بودجه شهرداری این کلانشهر زیرِ زمین هزینه می‌شود.

رسول میرباقری در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در بسیاری از امور پیشتاز بوده و یکی از موارد آن فناوری است که در این نمایشگاه در حوزه مدیریت شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلی وجود ندارد که به‌دست توانمند جوانان شهر اصفهان رفع نشود، افزود: بی‌شک اگر خداوند بخواهد بخاطر گناهان کسی را ذلیل کند، او را از علم و دانش دور می‌کند و برعکس اگر جامعه‌ای با علم و دانش مأنوس شد و در مسیر پیشرفت قرار گرفت، عزیز می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هرچه شهر توسعه پیدا کند، مشکلات جدیدتری به‌وجود می‌آید و رفع آن‌ها توسط فکرهای خوب جوانان امکان‌پذیر می‌شود، گفت: نمایشگاه فرصتی است که بتوانیم از آخرین دستاوردهای علمی و پیشرفت فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت شهری آگاه شویم.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل اولویت نخست مدیریت شهری ششم اصفهان است. گفت: بر این اساس امسال بیش از نیمی از بودجه شهرداری این کلانشهر به پروژه مترو اختصاص پیدا کرد.

میرباقری با اشاره به اینکه مترو در تعدادی شهرها توسعه پیدا کرده و موجب شده حمل‌ونقل پیشرفته‌ای داشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر نیمی از بودجه شهرداری اصفهان زیرِ زمین هزینه می‌شود که در معرض دید شهروندان نیست و شاید متوجه آن نباشند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌ها در مناطق حومه‌ای شهر اجرایی می‌شود، گفت: پروژه‌ای که در مرکز شهر اجرا می‌شود برای تمام شهروندان قابل مشاهده است اما پروژه‌های حومه شهر، این‌گونه نیست، البته سعی کردیم پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر تعریف شود تا شاهد توزیع عادلانه امکانات و خدمات در شهر باشیم.

کد خبر 677643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.