گذر صنایع دستی اصفهان تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر راه‌اندازی گذر صنایع دستی در این کلانشهر هستند، از این‌رو مراحل اولیه طراحی پروژه انجام شده است و تا دو ماه آینده این گذر برای اجرای برنامه‌های متناسب آماده می‌شود.

مرتضی نصوحی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اصفهان شهر خلاق صنایع دستی است، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در رابطه با حمایت از صنایع دستی برنامه‌ای با عنوان ایجاد گذر صنایع دستی را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه مکان‌یابی‌های مختلفی برای گذر صنایع دستی وجود داشت که طبق آخرین جمع‌بندی پارک شهید رجایی انتخاب شد، افزود: این گذر از مقابل کتابخانه مرکزی آغاز و به چهارباغ متصل می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه سازمان زیباسازی طراحی نمادهای صنایع دستی که برای اصفهان اعتبار بیشتری دارد را انجام داده است، گفت: نکته قابل اهمیت این است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، این گذر بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برپایی گذر صنایع دستی در فضای باز، ایده‌آل ما این است تا بتوانیم حداقل ۳۰ هفته در سال از این مکان استفاده کنیم و هر هفته را به یکی از هنرهای صنایع دستی اختصاص دهیم، به‌گونه‌ای که گردشگران خارجی، داخلی و شهروندانی که مراجعه می‌کنند بتوانند از ابتدا تا انتها فرایند تولید صنایع دستی را مشاهده کنند.

نصوحی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم فرصت تجربه کردن را برای شهروندان فراهم کنیم، گفت: حتی اگر قرار است سفره قلمکار به‌واسطه کسب تجربه شهروندان خراب شود، هیچ ایرادی ندارد اما هر فرد علاقه‌مند باید حداقل یک‌مرتبه بتواند مهرها را بکوبد و بداند با چه دقتی باید این کار انجام شود تا رنگ‌ها با هم آمیخته نشود، بنابراین پیگیر هستیم تا در هر هفته صنایع دستی دو نفر از افراد شاخص و اساتید برتر هر حوزه حضور داشته باشند و با علاقه‌مندان صحبت کنند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی گذر صنایع دستی در جذب جوانان به این حوزه بسیار مؤثر است، تصریح کرد: یکی از مشکلات، افزایش سن شاغلان فعال در حوزه صنایع دستی است، از این‌رو معرفی افراد جوان کمک شایانی به زنده نگه‌داشتن این حوزه خواهد شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر راه‌اندازی گذر صنایع دستی در این کلانشهر هستند، از این‌رو مراحل اولیه طراحی پروژه انجام شده است و تا دو ماه آینده این گذر برای اجرای برنامه‌های متناسب آماده می‌شود.

کد خبر 677610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.