اعلام جزئیات تصادف منجر به فوت پسر بچه ۱۰ ساله در هرمزگان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره حادثه تصادف منجر به فوت پسر بچه ۱۰ ساله در تاریخ سوم مردادماه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، محمود حسین‌پور اظهار کرد: پایگاه اورژانس رمکان و چند پایگاه دیگر که به علت مشکلات اعتباری، مدت کوتاهی تعطیل بود، مجدد راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: تعداد کارکنان در هر شیفت در این پایگاه دو نفر است که تمام ۲۴ ساعت فعال هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: ساختمان پایگاه با کمک و مشارکت یک خیر و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ساخته شده و آمبولانس نیز اهدایی خیر به درمانگاه رمکان است که پایگاه و درمانگاه را پوشش می‌دهد.

حسین‌پور درباره حادثه تصادف منجر به فوت پسر بچه ۱۰ ساله در تاریخ سوم مردادماه توضیحاتی ارائه و خاطرنشان کرد: آمبولانس اعزامی این مرکز که از پایگاه جاده‌ای سوزا به محل حادثه اعزام شده بود، طبق استاندارد کشور و در کمتر از ۱۴ دقیقه بر بالین مصدوم حاضر شد، اما شدت تصادف به حدی بود که مصدوم طبق گزارش‌ها و مستندات پزشکی در همان دقایق اولیه علائم حیاتی نداشته است و به رغم احیای قلبی و ریوی انجام شده برای مصدوم، اقدامات مؤثر نبوده است و در نهایت منجر به فوت این کودک می‌شود.

وی گفت: لازم به ذکر است که اعزام آمبولانس از یک پایگاه دیگر به دلایلی از جمله، مأموریت بودن آمبولانس موجود در منطقه یا تعطیلی موقت پایگاه به دلیل خراب شدن آمبولانس تا زمان جایگزین کردن آمبولانس پشتیبان، امری شایع است و معمولاً پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به نحوی جانمایی می‌شود که در صورت نیاز و همچنین در مواقعی که نیاز به بیش از یک آمبولانس است، بتواند هم‌پوشانی داشته باشد.

کد خبر 677554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.