۳ پیشنهاد عملیاتی شهرداری اصفهان برای تقویت مراودات با شیان چین

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به عمیق بودن ارتباطات بین اصفهان و شهرشیان چین گفت: ساخت هتلی به نام شیان در اصفهان، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شیان و جشن سی‌وپنج سالگی خواهرخواندگی از جمله پیشنهادات به شهرداری شیان است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ در دیدار هیئتی از شهرداری شهر شیان کشور چین اظهار کرد: ارتباط بین ملت و دولت ایران و چین، دیرینه، عمیق و گسترده بوده است به‌طوری که ۳۴ سال پیش این ارتباط در سایه عقد خواهر خواندگی میان شهر شیان چین و اصفهان عمیق‌تر و رنگ و بوی بهتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: در طول این ارتباط و تعامل، پیام‌های متعدد و خوبی بین شهرداری اصفهان و شیان تبادل شد که حکایت از دلگرم بودن به این ارتباطات داشت و ما قدردان محبت‌های طرفین چینی خود هستیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به حضور ماه‌های گذشته وزیر مختار سفارت چین در اصفهان و دیدار با شهردار اصفهان یادآور شد: در سایه این جلسات مسائل مختلفی از جمله تسهیل امور گردشگران چینی به اصفهان مطرح شد که می‌تواند پایه و اساس مباحث مطرح شده با مسئولان شهرداری شهر شیان باشد.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران چینی در اصفهان رو به افزایش بوده است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم گردشگران چینی بحث اقامت، خوراک، غذا و مباحث جانبی است، از این رو اولین پیشنهاد شهردار اصفهان به مسئولان کشور چین و شهرداری شیان این است که زمینی از سوی شهرداری اصفهان در اختیار شهرداری شیان گذاشته شود تا توسط مسئولان کشور چین و شهر شیان برای ساخت هتلی با نام شهر شیان در اصفهان به کار گرفته شود.

معرک‌نژاد تصریح کرد: این اقدام می‌تواند اتفاق مبارکی باشد تا المانی از شهر شیان در قالب هتلی با این نام در شهر تاریخی اصفهان ایجاد شود، در واقع هتل در کنار خدمتی که به گردشگران چینی می‌دهد، نام شیان را در اصفهان زنده نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این اقدام رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرد، لازم است کارشناسان سطوح اقتصادی و مالی در اصفهان و شهر شیان چین در کنار یکدیگر نشسته و بحث‌های تخصصی را داشته باشند؛ شهرداری اصفهان نیز آمادگی بسیار بالایی برای عملیات سازی این پروژه با شهر شیان دارد.

شهرداری اصفهان حاضر است امکانات تفریحی و گردشگری را برای گردشگران چینی فراهم سازد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: پیشنهاد دوم شهرداری اصفهان برگزاری جشن بزرگ بین شهر شیان و اصفهان به‌مناسبت گذشت بیش از ۳۵ سال از عقد قرارداد خواهرخواندگی دو شهر شیان و اصفهان است؛ این جشن می‌تواند بر اساس برنامه‌ریزی، میان دو شهر در سال آینده برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور مقامات چین و شهرداری شیان و برگزاری رویدادهای جانبی فرهنگی متنوع در قالب این جشن از دیگر برنامه‌ها است که می‌تواند زمینه آشنایی آداب و رسوم میان دو شهر را فراهم کند.

معرک‌نژاد تاکید کرد: شهرداری اصفهان حاضر است امکانات تفریحی و گردشگری را برای گردشگران چینی برای سفر به اصفهان فراهم سازد، امکاناتی که می‌تواند گردشگران چینی را به صورت خاص یک روز مهمان شهر اصفهان کند، همچنین پیشنهاد سوم برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و چین و دو شهر شیان و اصفهان است.

وی گفت: ما در حال حاضر برای حضور در نمایشگاه بزرگ کشور چین در شهر شانگهای در حال برنامه‌ریزی هستیم، همچنین برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر شیان می‌تواند از دیگر برنامه‌های مشترک باشد.

وی افزود: برای عملیاتی‌کردن این پیشنهادها لازم است جلسات برخط بین شهرداری‌های شیان و اصفهان به‌صورت مستمر و با نظم بیشتری برگزار شود، همچنین به‌منظور تقویت مراودات اقتصادی بین دو شهر شیان و اصفهان برنامه‌ریزی برای حضور فعالان اقتصادی اصفهان در شهر شیان انجام شده است.

کد خبر 677550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.