اختصاص قیر رایگان به خوزستان بسیاری از مشکلات معابر شهری اهواز را رفع می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به خوزستان، ۳۰ هزار تن قیر رایگان به خوزستان اختصاص داده شد که سهم عمده‌ای از این قیر به کلان‌شهر اهواز تعلق می‌گیرد، چنانچه این میزان قیر به استان تعلق گیرد، بسیاری از مشکلات معابر اهواز رفع خواهد شد.

حمید دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار مترمربع و سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر اهواز آسفالت شد، از آنجا که دو هزار و ۱۶۰ تن قیر بازآفرینی دریافت کردیم، عمده عملیات آسفالت در مناطق بازآفرینی شهری بود. هرچقدر قیر بیشتری وارد اهواز شود، معابر بیشتری آسفالت می‌شود و مردم مشکلات کمتری را احساس می‌کنند.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به خوزستان، ۳۰ هزار تن قیر رایگان به خوزستان اختصاص داده شد که سهم عمده‌ای از این قیر به کلان‌شهر اهواز تعلق می‌گیرد، با توجه به اختصاص یک هزار میلیارد تومان بودجه برای آسفالت معابر، چنانچه این قیر به استان تعلق گیرد، بسیاری از مشکلات معابر اهواز رفع خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: همه می‌دانند بهار عملیات آسفالت در خوزستان در شرایط گرما است و اگر این سهمیه ۳۰ هزار تنی قیر در زمان مشخصی وارد خوزستان نشود یا زمستان وارد شود، کارایی خاصی برای شهر و شهروندان ندارد؛ بنابراین از استاندار و نمایندگان مجلس درخواست داریم تا هرچه زودتر این حق مسلم مردم خوزستان وارد شهر شود.

دغاغله با بیان اینکه تأمین ۳۰ هزار تن قیر رایگان مطالبه ناحقی نیست و با توجه به تصویب دولت وظیفه نمایندگان است که این موضوع را پیگیری کنند، تصریح کرد: با حفاری‌های آبفا، اهواز به یک کارگاه تبدیل شده است و با توجه به روکش‌های نامناسبی که آبفا انجام می‌دهد، وضعیت این کارگاه چیزی جز نارضایتی برای مردم در پی نداشته است، نمونه این نارضایتی‌ها نشست بلوار رسالت بود که مشکلات عدیده‌ای را به مدت چند ماه برای مردم ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: روکش‌های آسفالتی که توسط آبفا انجام می‌شود، باید با نظارت دستگاه‌هایی که از حق عامه دفاع می‌کنند و با تشکیل تیم‌های تخصصی در بخش‌های مختلف انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر همدلی مسئولان و دعوت از رسانه‌ها برای تأمین قیر اختصاصی تاکید کرد: نباید در مسائل مختلف، مقابل یکدیگر قرار بگیریم و چیزی که مطالبه بحق مردم است را بایکوت خبری کنیم، در شهرهای دیگر موافقان و مخالفان کنار هم می‌ایستند و حق مردم را می‌گیرند، اما در اهواز همین که احساس کنند فردی در جریان دیگری قرار دارد، مطالبه را بازنشر نمی‌کنند.

کد خبر 677473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.