ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین آب خام شهر اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لزوم به‌روزرسانی شناسنامه‌های فضای سبز و تعیین مرجعی به منظور تایید این شناسنامه‌ها، گفت: عملکرد چند شرکت دانش‌بنیان برای تامین آب خام مورد نیاز فضای سبز اهواز بررسی می‌شود.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اینکه بدانیم وضعیت فضای سبز اهواز دقیقاً چگونه است باید شناسنامه‌های فضای سبز که شامل اطلاعات کامل هر قطعه از فضای سبز اهواز است، به‌روز و مرجعی به منظور تأیید این شناسنامه‌ها و نظارت بر آن مشخص شود، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد تأمین و پایدارسازی آب خام به عنوان یکی از اصلی‌ترین مباحث فضای سبز شهری است، در اهواز به شدت در این حوزه و در بخش‌های مختلف همچون طراحی و تأمین آب مورد نیاز دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی در این حوزه در دستور کار است، افزود: مطالعات شبکه آب خام اهواز، ارتقا، پایدارسازی و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ یا در دست اقدام توسط شهرداری اهواز است یا موانع آن در کمیسیون تخصصی فضای سبز مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب خام اهمیت زیادی دارد، چندین شرکت دانش‌بنیان در خوزستان در حوزه تصفیه فاضلاب و تبدیل آن به آب مورد نیاز برای فضای سبز فعالیت می‌کنند، نمونه پروژه‌هایی نیز در استان انجام داده‌اند که توسط اعضای کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مطیعی اضافه کرد: مقرر شده است جلسه‌ای با حضور یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تصفیه آب برگزار و طبق مطالعات و تجربه کاری آن‌ها پیاده‌سازی این کار در یک یا دو منطقه از شهر بررسی شود.

کد خبر 677471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.