افزایش مصرف برق در گیلان/ شهروندان و مسافران مصرف برق را مدیریت کنند

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از افزایش مصرف برق در این استان در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: شهروندان گیلانی و مسافران مصرف برق را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تقی مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعطیلی سراسری ادارات دولتی موجب هجوم خیل عظیم مسافران به گیلان و افزایش مصرف برق در این استان می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی موج شدید گرما کشور و استان گیلان را فرا بگیرد و متعاقب آن با افزایش شدید مصرف برق مواجه شویم.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطرنشان کرد: در ماه گذشته میزان مصرف برق در برخی روزها روند افزایشی قابل توجهی داشت و حتی رکورد مصرف ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات نیز برای اولین بار در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

وی با بیان اینکه با همکاری شهروندان گیلانی، صنایع و دستگاه‌های اجرایی هیچ‌گونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشده است، گفت: تاکنون در حوزه تأمین برق در گیلان به ویژه در بخش مشترکین خانگی با هیچ چالشی مواجه نبوده‌ایم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه وزارت نیرو برای افزایش همکاری مشترکان خانگی سیاست تشویق همه مشترکان از جمله پرمصرف‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: امسال پاداش صرفه‌جویی به همه مشترکانی که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش بدهند تعلق خواهد گرفت.

وی از همکاری شهروندان گیلانی در مدیریت مصرف برق قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با کمک مشترکین و گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند بتوانیم با تأمین انرژی مهم و حیاتی برق، همانند تابستان سال گذشته، بدون خاموشی نوبتی و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم، تجربه گران‌بهای دیگری را در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

کد خبر 677466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.