در آخرین جریان تفحص شهدا در سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟ + فیلم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، به تشریح آنچه در آخرین جریان تفحص شهدا در روز گذشته رخ داده است، می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فیلمی که از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، سردار سیدمحمد باقرزاده به تشریح آنچه در آخرین جریان تفحص شهدا در روز گذشته_یازدهم مردادماه_ رخ داده است، می‌پردازد.

وی با اشاره به کشف کتاب درسی یک رزمنده در منطقه شلمچه عراق اظهار کرد: یکی از جست‌وجوگران نور در جریان تفحص شهدا، کتابی از کتاب‌های درسی رزمندگان اسلام را پیدا کرد که آثار ترکش در آن هنوز نمایان است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در طلیعه این کتاب، پس از ستایش پروردگار به شعر زیبایی از محمدحسین بهجتی (شفق) یکی از عارفان معاصر که از شاگردان حضرت امام (ره) بودند، اشاره شده است که حاوی نکات ارزشمندی است.

سردار باقرزاده با بیان اینکه در جست‌وجوی گمشده بی‌نشان خود، ژرفای جان و دل به تأمل شکافتم، بر قله کوه کشیدم چو ابر پر، بر صخره‌های دره زدم همچو سیل سر، رعدی شدم غریو برآوردم از جگر، موجی شدم به بحر دویدم نفس‌زنان، برقی شدم چو روح پریدم بر آسمان، برخی از ابیات این شعر زیبا هستند، ادامه داد: این کتاب که پیامی از دل خاک‌های باقیمانده از دل جبهه و جنگ است، نشان می‌دهد که محتوای کتاب‌های درسی در آن زمان چقدر غنی بوده و نیاز است چنین روندی ادامه پیدا کند.

وی هم‌چنین از انتقال این کتاب به گنجینه آموزش‌وپرورش برای حفظ یادگارهای زمان جنگ خبر داد.

کد خبر 677434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.