مراجعه روزانه ۳ نفر به علت گرمازدگی

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان با اشاره به مراجعه روزانه ۳ نفر به بیمارستان به علت گرمازدگی گفت: با توجه به گرمای هوا سالمندان، بیماران خاص و دیابتی تنها در صورت اضطرار از خانه خارج شوند.

عارف شرهانی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شروع موج گرما در خوزستان و افزایش دما به بیش از ۵۰ درجه در برخی از روزها به صورت میانگین در اهواز ۳ نفر در طول روز به علت گرمازدگی به اورژانس مراجعه می‌کنند، این افراد عمدتاً در خیابان به علت گرما از حال رفته و از طریق اورژانس به آنها خدمت رسانی می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که گرمای زیاد ممکن است سبب آسیب به تجهیزات درون آمبولانس‌ها شود، آنها در ایستگاه خود قرار دارند و به محض دریافت تماس به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند علاوه بر ماشین‌های آمبولانس موتورهای اورژانس نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند تا با سرعت بیشتر به بیماران رسیدگی کنند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان با تاکید بر تداوم حالت آماده‌باش تا پایدار شدن شرایط جوی، گفت: با توجه به گرمای زیاد توصیه می‌شود شهروندان از پوشیدن لباس‌های تیره و ضخیم خودداری کرده و در عوض لباس‌های نخی و خنک بپوشند علاوه بر آن همواره آب به همراه خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: سالمندان، بیماران خاص و دیابتی با توجه به اینکه در معرض خطر بیشتری قرار دارند تنها در صورت لزوم از خانه خارج شوند و توجه داشته باشند که علاوه بر آب، داروهای خود را نیز همراه داشته باشند تو با استفاده از ماشین‌های کولر دار تردد کنند تا از خطرات احتمالی پیش‌گیری شود.

کد خبر 677431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.