دریافت مجوز پرواز بالگردهای هلال‌احمر در خاک عراق برای اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال‌احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد، گفت: مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال‌احمر در خاک عراق با همت وزیر کشور عراق دریافت شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در افتتاحیه سومین کنگره سلامت در اربعین اظهار کرد: این کنگره در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد و ما جلسات مختلفی با مسئولان کشور عراق داشتیم، این جلسات از مهرماه سال گذشته آغاز شده بود.

وی افزود: سومین کنگره سلامت در اربعین یازدهم تا سیزدهم مردادماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، در این رویداد ۵۰ مهمان از ۹ کشور حضور دارند؛ این افراد از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، ایرلند، پرتغال به صورت حضوری و مجازی سخنرانی خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کنگره ۲۵۵۰ نفر تخمین زده می‌شوند و ۱۵۰۰ پزشک و متخصص حوزه سلامت برای شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند، سخنرانان در ۳۵ پنل یافته‌های پژوهشی خود را در قالب ۲۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌کنند. امتیاز بازآموزی و فرهنگی وجود دارد و کنگره با هدف تقویت و هماهنگی بین بخشی برای ارائه خدمت سلامت در اربعین برگزار می‌شود.

وی گفت: ما پیغام‌هایی از صلیب سرخ جهانی و سایر سازمان‌های جهانی داشتیم که این یعنی ندای اربعین حسینی به گوش جهان رسیده است.

کولیوند اضافه کرد: تقویت دیپلماسی کشورهای اسلامی و شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت مردمی از اهداف این کنگره است، نباید به کنگره به عنوان یک برنامه موقت و چند روزه نگاه شود؛ بلکه حاصل آن در ابعاد بین‌المللی باید در بهره‌مندی امت اسلامی و جامعه بشری از دستاوردهای مدیریت سلامت در تجمعات عظیم دینی و اجتماعی کمک کند. این حرکت مقدس برای تقویت بنیه علمی و مستندسازی و ارائه توصیه‌های دانش محور که موجب ارتقای خدمت رسانی در اربعین شود مهم است.

وی گفت: امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال‌احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد. بیش از ۴ هزار پزشک در این ایام حضور دارند، بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات تدارک دیده شده و ۸۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات به عراق اعزام می‌شود و مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال‌احمر در خاک عراق با همت وزیر کشور عراق دریافت شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: کنگره بعدی اربعین در شهر کربلا برگزار می‌شود تا آخرین هماهنگی‌ها صورت گیرد، درباره بیماری‌های شایع در اربعین و حوادث و سوانح این زمان باید صحبت و فکر شود و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم؛ بهداشت، پرستاری، آموزش، پدافند غیرعامل بسیار مهم است.

کد خبر 677366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.