لزوم رعایت موارد ایمنی از سوی کسبه و رفع موارد ناایمن دوشنبه بازار خمینی شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر از لزوم رعایت موارد ایمنی از سوی کسبه و رفع موارد ناایمن دوشنبه بازار این شهر خبر داد.

آتشپاد دوم مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وقوع حریق و آتش‌سوزی به خصوص در بازارهای قدیمی می‌تواند فاجعه‌ای غیرقابل جبران به دنبال داشته باشد، اما می‌توان خطرات ناشی از آن را کاهش داد که این امر به طور قطع با همکاری کسبه بازار امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تردد نداشتن خودروهای عملیاتی به خصوص در مجموعه دوشنبه بازار این شهر، دو عدد شیر هیدرانت فعال در این محل نصب شده است و آموزش و تذکر درخصوص خرید، نصب و استفاده از کپسول‌های خاموش کننده دستی به کسبه بازار نیز از دیگر اقدامات این سازمان در دوشنبه بازار محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: عوامل سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر با حضور ریاست اتاق اصناف، رؤسای اتحادیه‌ها و کارشناسان پیشگیری سازمان، روز _دوشنبه نهم مردادماه_ به صورت میدانی از دوشنبه بازار بازدید، مشکلات و مخاطرات را با حضور عوامل مربوطه بررسی و به مالکان توصیه‌های ایمنی را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تمام اقدامات انجام شده توسط سازمان آتش‌نشانی، رعایت موارد ایمنی از سوی کسبه بازار و رفع موارد ناایمن توسط مالکان بسیار حائز اهمیت است و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و بی‌توجهی می‌تواند حادثه‌ای غیر قابل جبران به همراه داشته باشد.

مرادیان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از رخداد حوادث ناگوار، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر آمادگی دارد تا در صورت درخواست کسبه، آموزش‌های ایمنی را به صورت رایگان طی دوره‌ای در محل بازارها برگزار کند.

کد خبر 677364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.