بیانیه امام جمعه شیراز در پی هتک حرمت یک زن در باغ نارنجستان قوام

به دنبال هتک حرمت یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در باغ نارنجستان شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز در پی هتک حرمت یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در محل گردشگری نارنجستان قوام شیراز، صبح امروز _چهارشنبه یازدهم مردادماه_ بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آیت‌الله لطف‌اله دژکام اظهار کرد: حادثه دلخراش و تأسف‌انگیز و گناه آلود اخیر در محل گردشگری نارنجستان قوام شیراز دل و قلب هر آزادمردی را به درد می‌آورد و اینجانب از همان لحظات اولیه اطلاع از واقعه، پیگیر موضوع از مبادی ذی‌ربط و قانونی بوده‌ام و بدین لحاظ از غیرت، آزادگی، شجاعت و حمیت شما مردم عزیز سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران اسلامی که در این قضیه موضع متدینانه و فسادستیزانه خود را ابراز نموده‌اید بسیار متشکرم و عزت و سربلندی همه شما را در راه اعتلای ایران انقلابی اسلامی از خداوند متعال خواهانم

وی افزود: ضمن تشکر از اقدام به موقع و پیگیری قاطعانه عزیزان نیروی انتظامی و دادگستری و بسیجیان عزیز استان فارس در دستگیری و بازداشت عوامل حادثه غم‌انگیز فوق، تداوم اقدام و جدیت در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه و متجاهرین به فسق و گناه، و حمایت قاطعانه، مستمر و فوری از آمران به معروف وناهیان از منکر را از مسئولین امر خواستارم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: متولیان مراکز گردشگری و میراث فرهنگی باید از هر گونه تعلل و کوتاهی در اقدام قانونی برای مقابله با هر گونه عمل خلاف قانون و گناه آلود در مراکز فوق پرهیز نموده و با قاطعیت از هنجارشکنی‌ها جلوگیری کنند.

آیت الله دژکام ضمن ابراز ارادت و دلجویی متواضعانه از خانم‌های محترم و معظمی که در این حادثه وقیحانه مورد اهانت ظالمانه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: از همه ی متدینین، غیورمردان و شیرزنان استان ولایتمدار فارس و شهر سومین حرم اهل بیت (ع) می‌خواهم که همچنان فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در سرخط اول زندگی خود قرار داده و طبق سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بر اساس قانون اقدام و مراقب هر گونه سو استفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باشند.

دستگیری عامل ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز / متهم روانه زندان شد

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس روز گذشته از دستگیری فردی که چند روز گذشته یک نفر (زن) از آمرین به معروف را مورد ضرب و شتم قرار داده بود خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی در این خصوص اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از آمرین به معروف در مجموعه "نارنجستان قوام" شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و فرد ضارب بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود پس از هماهنگی با مرجع قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه و خلاف قانون آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده متهم توهین به آمر به معروف

پس از درگیری دو نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا ضمن تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

در این خصوص نیز شامگاه سه‌شنبه، دهم مردادماه، مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز از بازداشت و دستگیری مدیر باغ نارنجستان قوام در پی هتک حرمت آمر به معروف در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایمنا، حوزه علمیه استان فارس و جامعه اساتید حوزه استان و آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر افرادی بوده که به دنبال هتک حرمت یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در باغ نارنجستان شیراز، با صدور بیانیه و پیام خواستار پیگیری ویژه موضوع از سوی دستگاه قضائی و برخورد با فرد ضارب شدند.

کد خبر 677351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.