کاوشگر فضایی وویجر ۲ پس از یک هفته پیامی به زمین ارسال کرد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کاوشگر فضایی وویجر ۲ پس از یک هفته قطع ارتباط، پیامی را به زمین ارسال کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ناسا به تازگی اعلام کرده است که کاوشگر فضایی وویجر ۲ پس از اینکه بیش از یک هفته به دلیل اشتباه در مرکز کنترل، ارتباطش با زمین قطع شده بود، یک پیام ارسال کرده است. به نظر می‌رسد که پس از قطع تماس با فضاپیمای وویجر ۲ پالس ضعیفی از آن دریافت شده است. این فضاپیما میلیاردها کیلومتر دورتر از ما و در خارج از منظومه شمسی قرار دارد.

ماه گذشته یک دستور اشتباه برای کاوشگر فضایی وویجر ۲ ارسال شده بود که باعث شد آنتن آن دو درجه نسبت به زمین تغییر کند و ارتباط آن با زمین قطع شود. بنابراین این کاوشگر از تاریخ ۲۱ ژوئیه نمی‌توانست دستورات را از زمین دریافت کند یا اطلاعاتی ارسال کند. این شخص از سال ۱۹۷۷ در فضا به اکتشاف مشغول است.

اکنون با ارسال پیامی از طرف کاوشگر فضایی وویجر ۲ به زمین، ناسا امیدوار است که برقراری ارتباط مجدد با این فضاپیما امکان‌پذیر خواهد شد. فضاپیمای وویجر ۲ تقریباً ۲۰ میلیارد کیلومتر با زمین فاصله دارد، بنابراین ارسال یا دریافت پیام از آن تقریباً ۱۸ ساعت زمان لازم دارد. ناسا انتظار دارد که فضاپیما وویجر ۲ که حاوی ابزارهای متعدد علمی است در مسیر تعیین شده باقی بماند. وویجر ۲ تنها فضاپیمایی است که تاکنون از کنار سیاره‌های نپتون و اورانوس عبور کرده است.

کد خبر 677333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.