ممنوعیت استفاده از سوخت‌های فسیلی در سازه‌های جدید بوستون

میشل وو، شهردار بوستون در ایالات متحده آمریکا، قانون ممنوعیت استفاده از سوخت‌های فسیلی را در سازه‌های جدید تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میشل وو در نظر دارد علاوه بر ممنوعیت استفاده از سوخت‌های فسیلی در سازه‌های جدید، اقداماتی نیز برای اصلاح مصرف انرژی در ساختمان‌های قدیمی اعمال کند تا از این طریق، انتشار کربن حاصل از گرمایش و سرمایش شهری را به حداقل برساند. این پروژه ابتدا در سازه‌های مهم شهر اجرا خواهد شد و سپس سایر ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی را نیز در بر خواهد گرفت. در این راستا، سازه‌ها به گونه‌ای طراحی و احداث خواهد شد که برای سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و آشپزی در آن‌ها، نیازی به استفاده مستقیم از سوخت‌های فسیلی نخواهد بود، بلکه انرژی تجدیدپذیر به عنوان منبع اصلی تولید نیرو در آن‌ها به کار گرفته خواهد شد.

انتشار کربن در بوستون

گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار کربن تنها از ساختمان شهرداری حدود ۲.۳ درصد از کل انتشارات گازهای آلاینده بوستون را تشکیل می‌دهد، در حالی که سازه‌های شهر مسئول تولید بیش از ۷۰ درصد از گازهای آلاینده سراسر بوستون است. مدیران امیدوار هستند که قانون جدید مبنی بر ممنوعیت استفاده از سوخت‌های فسیلی در سازه‌های در حال ساخت و آینده، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری‌های شهر در کاهش انتشار کربن از ساختمان‌ها باشد، ضمن این‌که تلاش میشل وو برای اصلاح ساختمان‌های قدیمی نیز نقش مهمی در این زمینه و تحقق اهداف پایدار ایفا خواهد کرد.

ممنوعیت استفاده از سوخت‌های فسیلی در سازه‌های جدید بوستون

شهردار بوستون ادعا کرده است که با وجود افزایش روزانه دمای شهر و احتمال وقوع طوفان‌ها و سیل‌های بیشتر در بوستون، اعمال اقدامات متعدد برای کاهش اثرات جزایر گرمایی از ضرورت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است که در این راستا، کاهش تولید کربن ناشی از ساختمان‌ها می‌تواند بسیار اثربخش باشد، ضمن این‌که اقدام جدید نه‌تنها هیچ لطمه‌ای به جوامع و کسب و کارها وارد نمی‌کند، بلکه مزایای اقتصادی بی‌شماری را، دست‌کم در کاهش پرداخت هزینه انرژی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. از همه مهم‌تر این‌که رویکرد جدید بوستون به ایجاد مشاغل سبز برای شهروندان منجر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن نرخ بیکاری میان مردم نقش مهمی ایفا کند و در بهبود معیشت آن‌ها سهیم باشد.

کد خبر 677329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.