عملکرد مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ارزیابی می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مورد ارزیابی قرار گرفتن عملکرد مدیران در بنیاد شهید خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی هیئت تخلفات مچ‌گیری نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، در نشست هیئت رسیدگی به تخلفات اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در مکتب ما و در همه مکاتب انسانی و بشریت، انسان باید رئوف، مهربان، اهل بخشش، گذشت و فرصت دادن باشد؛ همان طور که خداوند به بندگانش فرصت می‌دهد و می‌بخشد که البته این موارد مربوط به امور فردی است.

وی افزود: در امور اجتماعی ضرر و زیان قابل چشم‌پوشی نیست. همانطور که در مکتب ما و رویه حکومت‌داری امام علی (ع) و در نظامات اداری جهان نقص فرد، کارمند و نیروی انسانی باعث ایجاد ضرر عمومی می‌شود، در این زمینه گذشت معنی ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام علی (ع) سختگیرترین فرد نسبت به مدیران و نیروهایشان بودند. ایشان در امر اداره و برخورد با جامعه نسبت به عامه مردم از جمله یتیمان، اقشار آسیب‌دیده رئوف بودند، اما نسبت به مدیرانشان از کوچک‌ترین خلاف آن‌ها هم نمی‌گذشتند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) حتی نسبت به اینکه فردی از نیروهایش بر سر سفره متمولین می‌نشست نیز با آن‌ها برخورد می‌کرد. حتی اگر آن‌ها اختلاس و دزدی نکرده بودند. نمونه این موضوع را می‌توان در نامه حضرت به امیر بصره دید که به خاطر همنشینی او با متمولان و همراه نبودنش با فقرا عزل شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اخلاق افراد در سازمان‌ها و نهادها خاطرنشان کرد: از آنجا که ساختارها و سیستم‌ها توسط افراد مدیریت و اداره می‌شوند، رفتار هر فردی هویت جمعی و وجهه کلی ایجاد کرده و نشان‌دهنده رویکرد سازمان است. ارباب رجوع ما را از دریچه چگونگی ارائه خدمات می‌شناسند و متعاقباً نظام را از دریچه سازمان ما خواهند شناخت. اگر حتی تعداد کمی از نیروها در برخورد با مراجعین کوتاهی کرده و برخورد مناسبی نداشته باشند آن سازمان را از دریچه بدرفتاری می‌شناسند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه، حتی خصوصیات خلقی و رفتاری افراد روی اقدامات سازمان اثرگذار است، گفت: جنس کار در بنیاد شهید مددکاری و ارتباط با جامعه هدف است. باید توجه کرد که جامعه هدف این بنیاد آسیب‌دیده، مقدس و قهرمان هستند و نباید به این افراد از زاویه ترحم نگاه شود؛ بلکه باید به این جامعه احترام گذاشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد مدیران در بنیاد شهید شبه قضائی است و گزارش‌ها زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تخلف افراد محرز شده باشد؛ بنابراین نیاز است تا مسئولانی داشته باشیم که انگیزه پیگیری موضوع را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به تخلفات ادامه داد: بررسی ارزیابی عملکرد مدیران به هیأت تخلفات واگذار شده است. وقتی می‌گوییم ارزیابی عملکرد در اینجا عملکرد مبتنی بر مأموریت است که ببینیم آیا فرد وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد یا خیر؟

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: به‌تازگی جمع‌بندی در معاونت توسعه، حراست و بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با مدیران کل صورت گرفته است تا افراد به سه طبقه قابل قبول، متوسط و ضعیف دسته‌بندی شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف از وجود هیئت‌های تخلفات، مچ‌گیری و برخورد نیست؛ بلکه ایجاد تنبه است تا افراد مشکلات و ضعف‌های پیش‌آمده را تکرار نکنند.

کد خبر 677319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.