رکوردشکنی قرارداد پروژه‌های عمرانی اصفهان در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۲/ روزانه ۲ پروژه طراحی می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد قراردادهای منعقد شده عمرانی شهر اصفهان، رکورد سه ماهه نخست چهار سال گذشته را شکست.

اصغر کشاورزراد در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همواره فعالیت‌های خوبی در سطح شهر اصفهان در حال انجام است و در حال حاضر حدود ۴۰۰ پروژه فعال در مناطق پانزده‌گانه شهرداری و ناژوان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد قراردادهای منعقد شده عمرانی شهر اصفهان، رکورد سه ماهه نخست چهار سال گذشته را شکست، افزود: فعالیت‌های عمرانی در پروژه‌های شاخص و بزرگ، بیشتر در حاشیه شهر انجام می‌شود و به‌عنوان مثال رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی شهر در محدوده مناطق ۶ و ۱۵ در حال تکمیل و از کیلومتر ۰.۴ تا کیلومتر چهار حدفاصل پل سردار شهید قاسم سلیمانی به سمت پل آفتاب، این پروژه فعال است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده پروژه رینگ چهارم را به بهره‌برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه آزادسازی مشکلاتی را داریم که البته منطقه ۱۵ و مجموعه مالی و اقتصادی شهرداری در این خصوص خوب عمل می‌کنند و اگر این بخش از اجرای پروژه هرچه زودتر تمام شود، با فعالیت شبانه‌روزی سازمان عمران می‌توانیم زودتر آن را تکمیل کنیم و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: پروژه‌های شاخص، مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای زیادی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری فعال است، به‌طوری که هر هفته کمیسیون عمران و معاملات تشکیل می‌شود که در هر کمیسیون، هشت تا دوازده پروژه بررسی می‌شود.

پیشنهاد جدیدی به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه دادیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان به بودجه ۲۸۰ میلیارد تومانی آسفالت معابر این کلان‌شهر در سال جاری اضافه شود.

کشاورزراد با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران و معاملات، پیمانکار ۱۲ پروژه را مشخص کردیم و سعی می‌کنیم در هر جلسه حداقل ۱۲ پروژه را تعیین پیمانکار کنیم، ادامه داد: یکی از اقدامات خوب امسال، اجرای آسفالت معابر در سطح شهر اصفهان است. بودجه آسفالت در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان بود و برای سال جاری به ۲۸۰ میلیارد تومان رسید؛ تاکنون حدود ۸۰ درصد آن تأمین اعتبار و تعیین پیمانکار شده است و در حال حاضر در سطح مناطق پانزده‌گانه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مساحت ۴۰ میلیون مترمربعی معابر شهری اصفهان، اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی و قیمت قیر و تولید آسفالت، بی‌شک ممکن است نمود زیادی از لحاظ حجم کاری نداشته باشد، بنابراین در اصلاح بودجه، پیشنهاد جدیدی به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه دادیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان به بودجه ۲۸۰ میلیارد تومانی آسفالت معابر این کلان‌شهر در سال جاری اضافه شود که در صورت تصویب، اثرگذاری خوبی در شهر خواهد داشت.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در حال حاضر آسفالت معابر شهر توسط مجموعه سازمان عمران شهرداری به‌واسطه چهار اکیپ فعال در حال انجام است که امیدواریم تا دو هفته آینده تعداد آن‌ها به پنج اکیپ فعال افزایش پیدا کند تا بتوانیم آسفالت معابر را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های فعال عمرانی ۱۴۰۲ در سطح شهر اصفهان، گفت: در بودجه شهرداری اصفهان برای امسال بیش از ۱۰۰۰ پروژه پیش‌بینی شده است که با برنامه‌ریزی انجام شده، به‌طور متوسط در یک ماه گذشته روزانه طراحی دو پروژه توسط مجموعه اداره کل طراحی شهرداری انجام و برای انتخاب پیمانکار به حوزه عمران ارسال شده است.

کشاورزراد اضافه کرد: در مباحث اصلاح اسناد و مدارک و برآوردی که بین حوزه عمران و اداره کل طراحی انجام می‌شود، ارتباط نزدیک وجود دارد و علاوه بر اینکه طراحی با سرعت انجام می‌شود، حوزه معاونت عمران نیز به همین سرعت برای انتخاب پیمانکار اقدام می‌کند.

وی افزود: پروژه‌هایی که بتواند دغدغه‌های شهروندان را برطرف کند، دغدغه من و همکارانم در معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان است، زیرا این اقدامات به رفاه و آسایش آن‌ها کمک خواهد کرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌هایی که در شهر آغاز و اجرا می‌شود، کار کارشناسی روی آن انجام شده است، ادامه داد: از نظر تعداد و حجم پروژه در حال حاضر در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با چهار ماه ابتدای چهار سال گذشته، تعداد پروژه‌ها افزایش قابل توجهی دارد اما اینکه شهروندان کمتر نظاره‌گر آن‌ها هستند، به این دلیل است که پروژه‌ها در مرکز شهر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مترو در مرکز شهر با سرعت خوبی در حال اجرا است و اعتبارات خوبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: پروژه‌های زیرساختی مختلفی نیز در سطح شهر از جمله خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، اجرای آسفالت و سایر موارد انجام می‌شود که بعضی پروژه‌ها نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و به‌طور قطع حجم آن‌ها کمتر از قبل نشده است.

کد خبر 677290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.