استقبال شایسته شهرداری خوانسار از ماه محرم‌الحرام

شهردار خوانسار اقدامات شهرداری برای استقبال از محرم در حوزه‌های فضاسازی شهر، خدمات، حمل‌ونقل و میزبانی از مسافران را تشریح کرد.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در دهه نخست ماه محرم اظهار کرد: شهرداری خوانسار فعالیت خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری دهه نخست ماه محرم و میزبانی شایسته از عزاداران حسینی از تاریخ بیستم تیرماه آغاز کرده و در محورهای مختلف و عرصه‌های گوناگون به مهیاسازی فضای شهری خوانسار پرداخته است.

وی افزود: به منظور استقبال از میهمانان و عزاداران حسینی اقدامات متعددی انجام شده است که می‌توان به فضاسازی شهر و نصب المان‌های متناسب با ایام ماه محرم در میادین شهر اشاره کرد.

شهردار خوانسار خاطرنشان کرد: در بخش فضاسازی شهری، نصب بیش از دو هزار متر پرچم ریسه‌ای، دو عدد پرچم اهتزازی در ورودی‌های شهر و ۵۰ عدد پرچم اهتزازی روی پل‌ها و نصب ۳۰ عدد بنر با موضوعات نماز، امر به معروف، عفاف و حجاب انجام و کمک به مساجد و اهدای بیش از هزار متر پرچم و دو هزار متر پارچه مشکی و کتیبه و نصب داربست انجام شده است.

احمدی ادامه داد: در بخش زیباسازی فضای شهر، المان در میادین شهر و چهارراه‌ها از جمله میدان ۲۲ بهمن، میدان امام (ره)، میدان غدیر، میدان نام‌آوران، میدان گلزار شهدای سنگ شیر و چهارراه کشاورز نصب شد.

وی تصریح کرد: در بخش خدماتی، نظافت و پاکسازی تمام معابر شهری به‌ویژه معابر منتهی به حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی و موکب‌های سطح شهر، شست‌وشوی معابر سطح شهر با دو دستگاه ماشین آبپاش به صورت شبانه‌روزی، مجهز کردن تمام هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها به ۳۰ سطل و پنج هزار کیسه زباله و توزیع بیش از ۲۰۰ لیتر مایع دستشویی میان هیئت‌های مذهبی انجام شد.

شهردار خوانسار اضافه کرد: ایجاد ایستگاه‌های انتظار مسافر در نقاط مختلف شهر به منظور سرویس‌دهی بهتر به عزاداران حسینی با دو دستگاه اتوبوس واحد و دو دستگاه ون و یک دستگاه مینی‌بوس از دیگر اقدامات انجام شده است.

احمدی با اشاره به همکاری شهرداری با هیئت‌های مذهبی برای انتقال گوشت‌های نذری با یک دستگاه خودرو ایسوزو و حمل گوشت گفت: در بخش اسکان مسافر، مجهز کردن پارک‌های سرچشمه و عسل برای استراحت با نصب چادر ویژه مسافران و نظافت و پاکسازی پارک‌های سطح شهر به صورت شبانه‌روزی انجام شد.

وی افزود: در بخش عمرانی لکه‌گیری و آسفالت معابر منتهی به حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، مساجد و نقاط پرتردد شهر در دستور کار قرار گرفت.

شهردار خوانسار با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با سه دستگاه خودرو در معابر پرتردد و حساس در ایام عزاداری در آماده‌باش کامل بود، اظهار کرد: در این مدت ضمن بازدید از تمام هیئت‌ها و موکب‌ها، به خادمان هیئت‌ها آموزش اطفای حریق داده شد.

کد خبر 677271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.