از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

در فاصله چند روز مانده تا آغاز لیگ بیست‌وسوم، هفته اول مسابقات به دلیل تعطیلی رسمی سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تعویق مواجه شد و تاکنون تاریخ دقیق برگزاری هفته اول رقابت‌ها توسط سازمان لیگ اعلام نشده است؛ در ادامه نگاهی اجمالی به این لیگ انداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فاصله چند روز مانده تا آغاز لیگ بیست‌وسوم، هفته اول مسابقات به دلیل تعطیلی رسمی سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تعویق مواجه شد و تاکنون تاریخ دقیق برگزاری هفته اول رقابت‌ها توسط سازمان لیگ اعلام نشده است؛ هرچند پیش از این هم مدیران عامل هشت باشگاه خواستار تعویق حداقل یک‌هفته‌ای شروع فصل پیش رو بودند، چراکه در این فاصله می‌توانند از بازیکنان جدید خود رونمایی کنند و از طرفی هم آمادگی بیشتری بین بازیکنان ایجاد خواهد شد؛ درهرحال فصل جاری هنوز رقابت‌ها شروع نشده، حواشی متعددی به وجود آمده است و باید دید در ادامه برای روزهای نخست لیگ برتر چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. با توجه به فاصله کوتاه تا شروع لیگ بیست‌وسوم قصد داریم نگاهی اجمالی به فصل پیش رو داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

شهرآوردهایی که تعیین کننده است

بدون تردید در هر فصل شهرآوردهای مهم لیگ از هیجان بالاتری برخوردار است و می‌توان گفت بیشتر هواداران برای فرارسیدن این جدال مهیج لحظه‌شماری می‌کنند؛ در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ‌برتر زمان برگزاری دربی‌های حساس به شرح زیر است:

هفته دوم: ذوب‌آهن _ سپاهان (دربی اصفهان)
هفته پنجم: پرسپولیس _ استقلال (دربی تهران)
هفته ششم: فولاد _ استقلال خوزستان (دربی خوزستان)
هفته دهم: گل‌گهر سیرجان _ مس رفسنجان (دربی کرمان)

همچنین در هفته ششم مسابقات نیز شاهد رویارویی استقلال _ هوادار و پرسپولیس _ پیکان خواهیم بود که این دو جدال نیز به نوعی شهرآورد تهران به‌شمار می‌رود.

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

مهم‌ترین نقل و انتقالات تابستانی

در تابستان این فصل از نقل و انتقالات شاهد خریدهای مهمی از سوی تیم‌های مدعی بودیم و بدون تردید جدال مدعیان برای جذب ستارگان فوتبال کشورمان برای تمام اهالی فوتبال از هیجان و جذابیت بالایی برخوردار بود؛ مهم‌ترین نقل و انتقالات تابستان لیگ بیست‌وسوم به شرح زیر است؛

استقلال: مهرداد محمدی (ورودی)، مهدی قایدی و محمد محبی (خروجی)
پرسپولیس: شهاب زاهدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (ورودی)
تراکتور تبریز: محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی و امیرحسین حسین‌زاده (ورودی)
ذوب آهن اصفهان: کمال کامیابی‌نیا، شایان مصلح (ورودی)
سپاهان اصفهان: عیسی آل‌کثیر، کاوه رضایی، رضا اسدی و رضا شکاری (ورودی)
فولاد خوزستان: محمد علی‌نژاد، محمد عباس‌زاده (ورودی)
مس رفسنجان: سجاد شهباززاده (ورودی)

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

هفته اول با جدال کدام تیم‌ها برگزار خواهد شد؟

در اولین هفته از مسابقات تیم‌های لیگ برتری طی دو روز برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که از مجموع هشت بازی پنج جدال در روز اول رقابت‌ها و سه تقابل در روز دوم برگزار خواهد شد؛ برنامه دیدارهای هفته اول نیز به شرح زیر است؛

اولین روز:
نساجی مازندران _ پیکان تهران
گل‌گهر سیرجان _ فولاد خوزستان
پرسپولیس تهران _ آلومینیوم اراک
استقلال خوزستان _ شمس آذر قزوین
سپاهان اصفهان _ تراکتور تبریز

دومین روز:
هوادار تهران _ مس رفسنجان
ملوان بندر انزلی _ ذوب‌آهن اصفهان
صنعت نفت آبادان _ استقلال تهران

مطابق با اعلام اولیه سازمان لیگ ابتدا قرار بود هفته اول در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود اما به دلیل تعطیلی رسمی در سراسر کشور، سازمان لیگ از تعویق رقابت‌های هفته نخست خبر داد.

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

بحران خارجی‌ها یا اعتماد به تجربه ایرانی؟

نکته جالب توجه در خصوص لیگ بیست‌وسوم این است که در بازار نقل و انتقالات تابستانی شاهد جابجایی‌های فراوانی بودیم و به نظر می‌رسد هرچه جلوتر می‌رویم اعتماد به مربیان داخلی بیشتر می‌شود، چراکه در فصل پیش رو از بین ۱۶ تیم لیگ برتری تنها سه نماینده با مربی خارجی برابر رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد؛ لیست سرمربیان فصل پیش رو به شرح زیر است:

پیکان تهران: رسول خطیبی

نساجی مازندران: مهدی رحمتی

گل‌گهر سیرجان: مارینوس اوزونیدیس

فولاد خوزستان: علیرضا منصوریان

پرسپولیس تهران: یحیی گل‌محمدی

آلومینیوم اراک: مجتبی حسینی

سپاهان اصفهان: ژوزه مورایس

تراکتور تبریز: پاکو خمز

استقلال خوزستان: حسین پورموسوی

شمس آذر قزوین: سعید دقیقی

هوادار تهران: محمود فکری

مس رفسنجان: ساکت الهامی

ملوان بندر انزلی: مهدی تارتار

ذوب‌آهن اصفهان: محمد ربیعی

صنعت نفت آبادان: عبدالله ویسی

استقلال تهران: جواد نکونام

ناگفته نماند که از بین سه مربی خارجی لیگ برتر تنها مارینوس اولین سال خود در ایران را تجربه می‌کند و سرمربیان سپاهان و تراکتور برای دومین فصل پیاپی پا به گردونه رقابت‌های لیگ برتر ایران خواهند گذاشت.

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

چه تیمی بیشترین سلاح خارجی را دارد؟

با توجه به قوانین وضع شده برای نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست‌وسوم که شامل کاهش سهمیه بازیکنان در تمام رده‌ها و رعایت قانون سقف بودجه می‌شد تا این لحظه از نقل و انتقالات تنها برخی از تیم‌ها موفق شده‌اند از بازیکنان خارجی خود رونمایی کنند و برخی دیگر نیز همچنان مشغول رایزنی برای جذب گزینه‌های مدنظر خود هستند؛ لیست بازیکنان خارجی تیم‌ها تا این لحظه به شرح زیر است؛

آلومینیوم اراک: والنتیو پوئل (مهاجم)

استقلال تهران: کوین یامگا (مهاجم)

پرسپولیس تهران: گئورگی ولسیانی، وحدت حنانوف (مدافع)

تراکتور تبریز: صفا هادی، ریکاردو آلوز (هافبک)، گوستا واگنین، آلوارو خمینز (مهاجم)

سپاهان اصفهان: نیلسون جونیور (مدافع)

صنعت نفت آبادان: سباستین (هافبک)، شیرالدین بابایوف، شاروف مخیدینوف (مهاجم)

فولاد خوزستان: کریستوفر کنت (دروازه‌بان)، جفرسون باهایا، موسی کولیبالی (مدافع)، روبرتو تورس (هافبک)، الکساندر آلگریا (مهاجم)

گل‌گهر سیرجان: وسلی گومز (هافبک)، اریک بایناما (مهاجم)

مس رفسنجان: پریرا، آروین کالمرزی (مهاجم)

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

اساسی‌ترین تحولات لیگ ۲۳

شاید بتوان گفت فصل پیش روی مسابقات از معدود ادواری به شمار می‌رود که بیشتر تیم‌ها با تغییر و تحولات اساسی برابر رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد؛ این تغییرات محدود به کادر فنی و بازیکنان نمی‌شود و در این دوره شاهد جابه‌جایی‌های مدیرتی نیز بوده‌ایم‌. تحولات اساسی لیگ پیش رو به شرح زیر است:

استقلال تهران: جایگزین شدن علی خطیر به جای حجت کریمی به عنوان مدیرعامل باشگاه و حضور جواد نکونام در رأس کادر فنی آبی‌پوشان به جای ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در فصل گذشته از جمله تغییرات اساسی این تیم برای فصل پیش رو است.

ذوب‌آهن اصفهان: سبزپوشان اصفهان تغییراتی مشابه استقلال داشته‌اند و در حساس‌ترین مقطع فصل علاوه بر اینکه محمد ربیعی را به عنوان مهدی تارتار روی نیمکت خود قرار دادند، نیما نکیسا را نیز به عنوان مدیرعامل باشگاه برگزیدند.

گل‌گهر سیرجان: نماینده کرمان در فصل گذشته با وجود مهره‌های خوبی که در اختیار داشت، با هدایت سعید الهویی موفق به کسب نتیجه لازم نشد تا مدیران این باشگاه برای لیگ بیست‌وسوم تصمیم بگیرند از کادر فنی خارجی برای تیم خود استفاده کنند و به همین دلیل سیرجانی‌ها در لیگ بیست‌وسوم با هدایت مارینوس به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

از لیگ برتر بیست‌وسوم بیشتر بدانید

بازگشت قدیمی‌ها به خانه!

در بازار نقل و انتقالات این فصل برخی از تیم‌ها تصمیم گرفتند بازیکنانی را که پیش از این برای آن‌ها بازی کرده‌اند را به خدمت بگیرند و شاید مهم‌ترین آن‌ها مهره‌هایی بودند که به جمع مدعیان پیوستند؛ نام مهم‌ترین بازیکنانی که در فصل پیش رو به تیم‌های سابق خود بازگشتند به شرح زیر است:

آرمین سهرابیان: این بازیکن پس از طی کردن دوران موفق در گل‌گهر سیرجان با نظر جواد نکونام به استقلال بازگشت تا به نوعی جای خالی رافائل سیلوا، مدافع سابق این تیم را پر کند.

سعید آقایی: این بازیکن به دلیل فراز و نشیب فراوان در فولاد خوزستان تصمیم به جدایی از جمع شاگردان علیرضا منصوریان گرفت تا بار دیگر پیراهن تراکتور تبریز را بر تن کند هرچند پیوستن وی به تراکتور انتقاد شدید هواداران این تیم را به همراه داشت.

شهاب زاهدی: این بازیکن پس از فسخ قرارداد خود با تیم اوکراینی به دلیل جنگ در این کشور، به صورت قانونی قرارداد خود را با پرسپولیس امضا کرد و در واقع قرمزپوشان یکی از مهره‌های پیشین خود را به این باشگاه بازگرداند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان: این بازیکن در فصل گذشته پیراهن الاهلی دوحه را بر تن می‌کرد و به دلیل ارائه عملکرد نسبتاً مطلوب در این تیم، نظر یحیی گل‌محمدی را به خود جلب کرد تا در فصل پیش رو با پیراهن تیم سابق خود به میدان برود.

رضا اسدی: پس از نمایش مطلوب در تراکتور تبریز و به دلیل توانایی در چند پست با نظر مستقیم مورایس برای فصل پیش رو به سپاهان پیوست تا به نوعی طلایی‌پوشان اصفهان از محصول آکادمی خود در بهترین مقطع زمانی استفاده کنند.

کد خبر 677268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.