ردپای قاچاقچیان سوخت در ماجرای کمبود بنزین در جنوب کرمان

در حالی که مردم شهرستان‌های جنوبی کرمان از کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت گلایه دارند، رئیس کل دادگستری از اقدامات سازمان‌یافته قاچاقچیان برای بروز اختلال در توزیع به‌موقع سوخت به مردم خبر داد.

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیگیری‌ها از طریق مدیران شرکت نفت برای رفع مشکل سوخت در جایگاه‌ها ادامه دارد، مشکل کمبود سوخت مربوط به جیرفت نیست و تمام شهرستان‌های جنوبی استان کرمان را درگیر کرده است.

وی با ابراز تأسف از پایداری مشکل کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت شهرستان جیرفت، از فقدان مدیریت در سیستم توزیع سوخت گلایه کرد و افزود: مشکل هنوز برطرف نشده است و بعضی جایگاه‌ها سوخت ندارند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احضار و دستگیری چهار سرشبکه و شش متهم قاچاق سوخت در جنوب و شرق کشور، از حجم بالای قاچاق سوخت و ترک فعل موردی کارمندان و مدیران ادارات متولی در حوزه فرآورده‌های نفتی در شهرستان کهنوج خبر داد.

وی با اشاره به اقدام قاچاقچیان مبنی بر انتقال سوخت به استان‌های جنوبی و کشورهای همسایه از طریق کارت سوخت مربوط به جایگاه‌داران، گلخانه‌داران و کارت‌های مهاجر، افزود: اقدامات اعضای باند قاچاق سوخت مشکلاتی را در توزیع به‌موقع سوخت ایجاد کرده و موجب نارضایتی عمومی شده است.

افشین صالحی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در رابطه با موضوع کمبود سوخت در شهرستان، پرونده قضائی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تشکیل شده و با جدیت در حال رسیدگی است.

وی نارضایتی و معطلی مردم در جایگاه‌های سوخت را ناشی از سوء‌مدیریت مجموعه شرکت نفت جیرفت در ماه‌های اخیر عنوان کرد و افزود: اقدامات قضائی صورت گرفته ظرف ۴۸ ساعت آینده انجام شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 677222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.